tirsdag 11. januar 2011

Forandring fryder?..

Forandringer er vanskelig. Å gjøre endringer selv er enda vanskeligere. 


I dag gjorde jeg noe jeg har hatt lyst til å gjøre lenge, men som jeg ikke har turt å gjøre.
For mange er dette det enkleste i verden, men for meg er hver minste forandring en tøff prosess.
Jeg klippet meg. Håret mitt! Forandringer på hele meg gjennom en ny hårsveis.

Det gikk ganske greit. Jeg var redd jeg kom til å begynne å grine da jeg fikk speilet foran meg, eller når jeg omsider fikk se alt håret mitt ligge på gulvet. Men neida, det gikk greit. Og jeg sitter igjen med et nytt hodet.
Vertfall på utsiden. Hadde det vært så greit å bytte hele hodet, ville jeg gjort det for lengst.
Jeg gir det noen dager, så får jeg se. Jeg vet jeg blir vant med det etterhvert.
Ifølge mamma var det kjempefint, så jeg stoler på henne.

Det å forandre på utseende mitt er en stor utfordring for meg, for hvis jeg ikke blir fornøyd, blir jeg utrygg og får panikk, og verden raser sammen osv.
Jeg tror jeg ble fornøyd. vi får se :-)

En forandring i dag, en ny seier? 
(kanskje uforståelig for noen, men begripelig for meg)

~Lea Amalie~

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for din kommentar. Du er så reflektert og klok. Håper du er fornøyd med håret :-) Liker bloggen din :-)

    SvarSlett
  2. Bare hyggelig<3
    Veldig hyggelig:)

    Begynner å bli vant med den nye sveisen nå. <3

    SvarSlett

gode ord dør sist