torsdag 13. januar 2011

Slankereklamer in my ***!

 STOPP EN HALV!
Jeg sitter å funderer over hvor utrolig mye reklame om slankeprodukter det er OVERALT!
Det er slankepiller, og det er slankeoperasjoner og hva det ikke er.
Jeg er sjokkert. Er det rart at vekt er et repeattema og har gnags seg fast i hodene til folk? Er det rart at 11-12 åringer vil slanke seg? Er det rart at helt uskyldige,vakre mennesker som leter etter feil på seg selv, ender opp med slankeprodukter? Er det rart verden er et slankehysteri?

Nei, det vil jeg ikke si du. Ta foreksempel i går, da jeg satt i kanskje 5 timer koste meg foran tv-en. Minst 1 time av de 5 timene var slankereklamer, og det på helt vanlige kanaler som alle folk i alle aldre ser på til vanlig.
Jeg ble rett å slett sint, for hver jævla reklame som kom. Heldigvis dukket stratoskua og Tine-kuene opp innimellom og fikk meg på andre tanker. Men jøss,  jeg blir litt sjokkert over hvor mye fokus det er på slanking i disse dager. Ikke "trening og fokus på kosthold-slanking". Neida, slanking i form av piller, og de lover deg at de virker.
Det skulle heller vært mer fokus på kosthold og trening, istede for slanking. Slanking betyr å redusere vekten, og det er det mange som ønsker. De tenker ikke på at hvis man begynner å trene og spise sunnere, vil det faktisk skje mange postitve endringer, hvis man ser bort fra vekten.
Jeg hater slankepiller, så beklager utblåsningen!

Hva synes du om dette?
~Lea Amalie~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist