onsdag 23. februar 2011

Humletur til Oppdal...

Oppdal- så klart!


Jeg og pappa bestemte oss litt impulsivt tidlig i dag for å kjøre til Oppdal. Jeg er har vel omtrent tilbringt alle mine vinterferier og påskeferier oppgjennom årene og oppveksten, og jeg kan vel ikke si annet enn at Oppdal er en av de få plassene jeg føler meg fri, lett og fyllt av herlige følelser. Skiturer, slalåm, sol, fjellluft, grilling og hyttekos.
Det er oppdal.

Jeg kledde meg godt, fordi det alltid er ganske kaldt på fjellet(ofc) og begynte å pakke litt til bilturen vår.
Kamera + kameralinsa mi, varmeflaska, drikke, klær, tyggis, og .. salat. Men så kom jeg plutselig på at i den sterke sola, må man jo ha solbriller.. hehe, her kommer den litt komiske delen. Det ble litt stress på slutten, så jeg tok de første solbrillene jeg fant i skuffa mi, gikk ned og begynte å kle på meg, tok en rask titt i speilet, og fikk latteranfall... haha, Det at kroppen min har krympet litt i det siste, har en del negative konsekvenser, men i dag fant jeg en litt komisk en gitt...
Hva skal jeg si? 

Jeg siterer min kjære pappa " Frida, du ser ut som en..hehe..humle".
Greit for meg, jeg kjørte humlestil i dag. 

Bilturen til Oppdal var herlig. Sola skinte hele dagen, og jeg kjente fjelllufta fylle meg etterhvert som vi kom nærmere mitt kjære Oppdal. Det var deilig å være der igjen. Jeg tok masse bilder av det etterlengtede landskapet som stadig dukker opp i hodet mitt, og motiverer meg til å komme med på beina og tilbake. 
slalåmbakke..savn<3

fjelllandskap i nerskogen





SOL!
Herlig følelse gjennom hele kjøreturen. Takker Pappa for at han drar med meg på ting han vet gjør meg godt.
Men følelsen av en liten tristhet var også tilstede. Det er vondt å være syk, når man ser hva man går glipp av. Jeg og pappa snakket en del om det, og vi fant ut at det skulle være en motivasjon for meg framover. 
Jeg kan stå slalåm igjen, Jeg kan nyte herlige ferier i mitt herlige fristed med grilling, kos og sol. 
Jeg kan virkelig det... 

Før vi dro hjem dro vi innom en kjøpesenter på Oppdal. Kikket litt i butikkene, mest på slalåmutstyr for min del. Jeg bare savnet det sånn. Men pappa var der for meg og minnet meg på at "en dag...".
Så kom vi selvfølgelig over Handling av mat. DETTE var utfordrende for meg. Jeg fikk lyst på alt, og hadde problemer med å klare å fokusere helt. Jeg fantaserte om de deilige måltidene jeg kunne spist. Alt var så billig også. ah, dumme spiseforstyrrelse. 
Hadde jeg vært frisk, og tilbringt vinterferien min her på oppdal, som jeg burde ha gjort, Kunne jeg spist det jeg ville, uten å tenke... Det hele endte i en rimelig rask butikktur fordi jeg var potteforbanna. 
Etterpå kjørte vi hjem, jeg sov av meg det verste sinnet, og ble litt bedre i humør etterpå. 

Nå ligger jeg i senga mi og slapper av, og velger å fokusere på det positive med turen:-)
Motivasjonsfaktor og en fin opplevelse!
pluss at jeg må le litt over at jeg har gått rundt som en humle i hele dag..tihi..

Hva har dere gjort i dag? 

~Frida~

4 kommentarer:

  1. Hei nydelige humle!

    Jeg pleide å se ut som en tordivel, noe jeg sannsynligvis fortsatt gjør (Pga min merkelige hodeform...) insekt-tema er veldig om altså!

    Deilig med tur til oppdal, gjør godt i sjelen, jeg var på hytten min ikke langt derfra ;) fine bilder, hold på den motivasjonen!! (lime inn bildene i motivasjonsboken??)

    Så flott at du er bedre i magen, det er jeg veldig glad for, stå på videre kjære, livet er aldri en selvfølge <3
    Vamp

    SvarSlett
  2. Det e væl bedre at du e humle-Frida enn at du e hut-hut-maure-Frida igjen da :D Hehe. Bra du kost dæ <3

    SvarSlett
  3. haha så søt humle da :) Det så utrolig fint ut der <3

    SvarSlett

gode ord dør sist