mandag 28. februar 2011

Takk kjæresten min- som varmet opp hjertet mitt igjen.

Det er rart... Merkelig...vidundelig..
Ambivalensen, følelsene og angsten mørklegger det meste. Noe jeg fikk uttrykt i det forrige innlegget mitt. Men hallo.. Jeg er Frida. Jeg er ikke anoreksi. Den Fyller kanskje hele meg og mitt hode, men den fyller ikke hjertet mitt. Jeg klarte ikke å la være å skrive dette innlegget.
I all håpløsheten fikk jeg en varm melding fra min kjære i sted. Han minnet meg på hva jeg har i meg. Hva jeg skal jobbe for. Det er lett å glemme det når ting er som nå. Men jeg kjente det i hjerte mitt da jeg leste ordene hans. I hjerte mitt finnes fortsatt drømmen vår, håpet mitt og troen min. Det kan ikke sykdommen ta fra meg.
Kjærligheten fra min kjære er nok til å fylle hjertet mitt med drømmen, håp og tro. Jeg har det i meg.
Jeg har fortsatt hjertet mitt. Det var utrolig viktig for meg å skrive dette nå, med tanke på reaksjonen min når jeg leste meldingen fra kjæresten min isted. Jeg gråt, fordi jeg trodde jeg var fortapt. Jeg gråt fordi jeg ble så lettet, fordi jeg kjente at han fylte hjertet mitt med tro, håp og kjærlighet.
Jeg har det i meg. 

Takk kjære for at du stadig fyller hjerte mitt med tro, håp og kjærlighet. 

Jeg skriver ofte om tro, håp og kjærlighet og om hvor viktig det er. Noen synes kanskje dette er klisje og rart.
Men jeg i min situasjon nå, er faktisk beviset på hvor viktig det er. Jeg overlever på det nå.
                                                                                                                                            
Jeg tenkte jeg skulle prøve å utdype dette med hva Tro, Håp, drømmer og kjærlighet betyr for meg. 

~Tro~
Hele tiden mens jeg har vært syk har jeg alltid hatt troen på at ting kan bli bedre. Ikke hele tiden selvfølgelig, men jeg har alltid hatt en tro på at det går ann å komme seg ut av dette. Jeg tror at hvis man har drømmer er det mye lettere å tro. Jeg tror at hvis man har et mål er det lettere å tro at det er mulig å bli frisk. 
Med mine drømmer som mål har jeg Troen på at jeg blir frisk. 

~Håp~
Håpet mitt har vært sterkt, fordi jeg har hatt tro på at jeg kan nå målet mitt. 
Håp på at ting blir bedre.
Håpet mitt og ønsket mitt om å nå drømmen min og bli frisk har vært min måte å komme meg gjennom vanskelige perioder. Jeg tenker på drømmen og målet så mye at jeg er villig til å gå gjennom hva som helst for å komme dit. 
Jeg har Tro håp og drømmer, og det takker jeg kjæresten min for. 
han gav meg det. 

~Kjærlighet~
Hvis ikke kjærligheten hadde kommet til meg, hadde jeg verken hatt tro eller håp eller drømmer. 
Jeg hadde hatt sykdommen og et liv med den. 
Kjærligheten til meg og min kjære er så sterk, 
at den til å med nå klarer å fylle en anorektisk Fridas hjerte med tro og håp. 
Jeg trodde aldri det var mulig å finne denne kjærligheten.
Det var nok skjebnen som fulgte oss sammen.
Vi er ment for hverandre.
Og vi har en drøm som jeg og han skal oppfylle. 

~Drømmen~
Drømmer er viktig. I mitt tilfelle livsviktig. Jeg har jo pratet masse om den drømmen jeg har. 
Så jeg kan jo skrive litt om drømmen til kjæresten min og meg. 
Drømmen min er å bli sykepleier. Jeg vil jobbe med barn som enten er premature eller har kreft. 
Drømmen til kjæresten min er å bli lege. (noe han absolutt passer til han og han er til for)
Når vi er ferdige utdannet skal vi finne et perfekt hus i Trondheim som vi skal innrede med farger, liv, og glede. Vi skal ha et hjem der frihet er en viktig ingrediens. Vi skal ha et trygt og varmt hjem som bare er vårt.
Så skal vi stifte familie. Vi skal ha TRE(han vil ha to) barn. 
Når jeg og kjæresten min snakker om drømmen vår, drømmer vi oss bort.
Hvordan vil barna våre se ut? hvilke gardiner skal vi ha? Han vil ha et eget eksklusivt kontor vertfall.
 Hvordan arbeidsdagene våre blir? Hvordan hverdagene våre vil være. etc.
Det som er så spesielt med denne drømmen er at når vi har nådd drømmen vår,
Vil jeg være frisk og fri, vi kan være sammen, vi er frie og vi skal leve. 
Det er utrolig mye mer jeg kunne fortalt om drømmen, men det kommer nok etterhvert.
Jeg og kjæresten min sin drøm, er min største motivasjonsfaktor for å bli frisk. 

Tro, håp, drømmer og kjærlighet er viktig, folkens. 
I dag er den for meg livsviktig. 

Tusen takk kjære, for at du fylte hjertet mitt igjen. 

Nå blir kvelden litt enklere å holde ut.

1 kommentar:

  1. Det va en fin måte å beskriv det på! Det e inspirerende å læs ka du lægg i dæm ordan.

    SvarSlett

gode ord dør sist