torsdag 26. mai 2011

tanker rundt veiingen

Dette har vært en tung dag. Jeg føler meg så forvirret og trist egentlig.
Det er stor forskjell fra i går til i dag. I går lå jeg å hvilte og trosset, uten å vite at det ikke går fremover. I dag har  jeg vært trist og motløs over at jeg har gått ett skritt tilbake. Det er mye fokus på vekt. Alt mitt fokus blir på vekt også når alt behandlerne tenker på er vekten min. Alt handler om vekt. Det blir bokstavlig talt sagt. "alt handler om vekten din". Hva med hvordan jeg føler meg? hvordan med det faktum at jeg føler at jeg ikke mestrer dette opplegget? Hva med Frida? Det er to hundre gram ned, noe som betyr at jeg må gå opp 900 gram til mandag.
Hvordan skal jeg klare det? hvordan skal jeg klare å trosse enda mer enn jeg allerede gjør. Jeg er så utrolig redd for angsten. Angsten for angsten er sterk.Likevel, jeg vil framover. Jeg vil i mål.
Jeg vil klare å tenke slik som jeg gjorde for noen uker tilbake. Da var jeg lettet over at jeg hadde kommet meg gjennom en dag uten å kaste opp og trene. Jeg klarte det, og dermed visste jeg at jeg var på riktig vei. Jeg fokuserte på at maten var medisin og at den var det eneste som kunne gjøre meg friskere og fri.
Hvor er de tankene?

Heldigvis hjelper det å lese kommentarene fra så fantastiske lesere som dere. De betyr så mye akkurat nå.
~Frida~

5 kommentarer:

  1. Ikke glem at du gjør framskritt! Vekta e en ting, det at du trosse og JOBBE HARDT for å nå målan dine og virkelig kjæm fremover det e en anna sak! Og det e også veldig, veldig viktig! Ikke glem det, ikke fokuser på bare vekta, og ikke la den vær et symbol på kor my du oppnår. For selv om vekta di ikke har gått opp no så har du vært FLINK. Og vekta kjæm <3 Bare fortsett å kjemp!

    SvarSlett
  2. Du er ikke et visst antall kg, du er Frida, en fantastisk sterk jente som kjemper for å bli fri fra sykdommen. Etter at du har kommet over den verste kneika kommer friheten hvor du kan nyte tilværelsen med venner og familie. Det er nå du virkelig satser for å bli frisk, og det første steget kan være tungt. Men etterhvert vil du se at det blir lettere og lettere, og tilslutt er du fri fra alt som heter anoreksi! :) Aldri gi opp, for selv om hverdagen kan føles som en regnværsdag, skinner alltid sola bak skyene <3

    SvarSlett
  3. Du kan klar det hær Frida!! Du e verdt så my for så mang...gla i dæ <3

    SvarSlett
  4. ååh, du må stå på videre Frida! Du har verre så flink, og du e det fortsatt synes æ! Lykke te, og håpe virkelig du klare det her! <3

    SvarSlett
  5. Heihei Frida :)
    Jeg vet at vi ikke har en stor kontakt, men jeg vil bare at du skal vite at jeg støtter deg fult ut i denne kampen mot sykdommen din. Jeg har tenkt på deg mang en gang, hvordan du kjemper og hvordan du står på. Jeg ser masse mot i deg! Forsett slik ^^

    Jeg har nettopp funnet bloggen din, så jeg har nå sittet i stillhet her på rommet og lest hvert innlegg du har skrevet. Og jeg må si at jeg har sett mye framgang, og det gjør meg glad.
    Jeg har fått masse tårer i øynene når jeg har lest denne bloggen, og jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste som har fått det! Tro meg! :)

    Du må huske det at du har super gode venner som alltid ønsker det beste for deg. Og at du skal klare denne kampen. Du må bare bli kvitt denne angsten. Tenk på alt annet. Tenk på framtiden du har i vente. Du SKAL bli frisk, og det er jeg sikker på. Du har et helt liv som bare venter på deg der ute. Fult med tro, håp og kjærlighet. Og den er der for DEG, og bare deg.

    Alle heier på deg Frida! :)

    Bli frisk snart!! :)
    Selv om jeg ikke skjenner deg så godt. Så ønsker jeg alt det beste for deg. For jeg vet at du er ei jente som kommer til og gjøre mye ut av live ditt. Du kommer til og ha det artig. Oppleve nye ting, gjør noen ting som kanskje ikke de fleste har tenkt over. Du kommer til og ha mange fine dager, med sol og blå himmel. Du kommer til og oppleve så mye, jeg bare vet det :)

    STÅ PÅ FRIDA :D

    Hjertelig Hilsen Elin Ovedie ^^

    SvarSlett

gode ord dør sist