lørdag 23. juli 2011

Fridas Friskbok side 1

jeg har laget meg en motivasjonsbok- en Fridas friskbok. Der skal jeg kun skrive positive og friske ting jeg klarer hver dag og ting som motiverer meg. Ja, altså bare friske positive ting. Det å fokusere på det friske jeg klarer vil være med på å styrke det friske og den friske delen av meg.

Første side: MOTIVASJON

MAT ER MEDISIN- som Frida trenger for å bli frisk!
*maten må ligge i magen for at kroppen min skal få næring, slik at tankene blir klarere og friskere, og jeg sterkere 
*Jeg må opp i vekt for å bli frisk
*Jeg kan stole på at jeg kun går opp 0,7 kg i uken med kostplanen min.
*Jeg fortjener maten
*Jeg må opp i vekt og nå BMI 17 for å komme til Levanger.
*Når jeg spiser maten selv, velger jeg livet - bit for bit.
*For hvert kilo jeg går opp, jo mer Frida blir jeg
*Jeg er sterkere enn sykdommen når jeg tar friske valg.
* Jeg er sjefen! jeg bestemmer! Anoreksien får IKKE styre meg
* For hver tvangstanke jeg trosser, dess lettere blir det for hver gang.
*Når jeg trosser sykdommen, er jeg et skritt nærmere å bli frisk.
*For hvert kilo jeg går opp, jo mer frihet og muligheter får jeg.
*jo friskere jeg blir, jo mer får jeg ut av dagene og livet.
*For hver dag jeg kjemper og tar friske valg, dess mindre tid av livet mitt lar jeg sykdommen ta
*Jeg fortjener å leve. Jeg fortjener å ha det bra og være fri.
*Jeg fortjener å være hovedpersonen i mitt liv
*Jeg har vært syk i 6 år. 6 år med motgang- nå fortjener jeg medgang.
*For å bli frisk må jeg hver dag gjøre jobben min - spise, hvile og trosse.
* jo friskere jeg blir, jo nærmere er jeg å finne meg selv.
~Frida~

1 kommentar:

  1. Riktig fokus. Du blir frisk. fortsett slik. Gjør det du her har skrevet. Og du blir Frisk <3

    SvarSlett

gode ord dør sist