torsdag 5. januar 2012

kjærestebesøk og videoer av litt sang og spilling


ah, Det var inderlig godt å treffe kjæresten sin igjen. Jeg har ikke sett han siden lille julaften. 
Det har vært to tøffe dager for meg. Mye nytt som skjer, mye nytt skal skje, og jeg er som en sprettball i skiftende vær. Det har jeg ikke tenkt å skrive så mye om i dette innlegget. Her vil jeg bare takke kjæresten min for at han fortsatt er her for meg og kjemper han og. Ikke har han gidd opp, på tross av alt. 
Så måtte jeg lese det vakre diktet som beskriver vår sti så skjønt. 

Resten av tiden har vi bare koset, snakket, OG spilt og synget masse for å få frem Friske-Frida litt igjen. Det var godt å synge igjen for å si det sånn. Uansett hvor sliten og ambivalent jeg er, så er det godt å få koble av litt med vakre toner fra min kjæres gitarspill. Da kjenner jeg med en gang gnisten til å synge i hitt å pine. Jeg tror jeg må dele litt med dere. 
Den ene sangen heter "gje meg hånda di ven", og er en av de vakreste sangene jeg vet om. I dag var første gangen vi spilte og sang den sammen. Vi fikk det delvis til. hva synes dere? 

beklager dårlig filming å sånn, men det er ikke store greiene man får til på et lukket avsnitt med minimalt av møbler å sette cameret på. JAJA.. 
 Jeg måtte prøve meg litt på gitaren også...
 ROCKEN ROLL!

Så bestemte vi oss for å prøve en sang som liksom er Min sang. Det er gladsangen min, som jeg elsker å synge og som gjør meg glad. Det er en sang jeg helst ikke vil synge når jeg ikke er helt i form, men så ble det så vi prøvde den likevel da. Den heter Wade in the water. Første gang jeg sang den var når ble tildelt den av sanglæreren min på musikklinja. Hun mente at stemmen min ville passe utmerkett til denne sangen. Vel vel, jeg prøvde i dag igjen. Det var ikke rare greiene jeg fikk ut av en sliten kropp, men litt futt ble det. Morsomt var det vertfall. 


Jeg gleder meg virkelig til å begynne å synge for fullt igjen når jeg får masse energi og glede inn i kroppen. Sang og musikk er tross alt en stor del av meg, og betyr mye for meg. 
Derfor var det godt å synge litt i dag. 

~Frida~

9 kommentarer:

  1. Nydelig Frida! Gje meg handa di ven e finaste sangen på jord, og da du sang den vart den bare enda finar <3

    SvarSlett
  2. Herregud Frida! nu sitt eg me tåra i øyan.. (nei, dæm trille faktisk) du e så UTROLIG flink å synge!<3 stå på!

    SvarSlett
  3. Må innrømme at begge videoene har stått om hverandre på repeat en stund nå. <3 Så herlig å se utstrålingen din når du synger, du er brutalt ærlig på en positiv måte, og selv på en så uhøytidlig og enkel video gir du av sjela di. Elsker det! <3

    SvarSlett
  4. Herregud, Frida, musikklæreren din har HELT rett. Den sangen sang du virkelig helt perfekt! Og Gje meg handa di ven er nydelig <3

    SvarSlett
  5. HER, Frida. HER hører du virkelig hjemme. Innen sang.
    Du har en fantastisk stemme! Har du noen gang tenkt å gå videre med talentet ditt?
    Om du bare får mer energi, slik at du i tillegg kan stråle som den solen du er, blir dette supert :)
    Stå på, jeg heier!

    SvarSlett
  6. Wow! Så fantastisk fint, for en stemme du har! Tenk så bra det kan bli når du har mer energi da, jeg håper du legger ut flere videoer da :) for jeg vil gjerne høre mer!

    SvarSlett
  7. Frida <3 Jammen er du flink til å synge! Håper du kan bruke det for å få det bedre med deg selv! Du har en alle tiders vakker stemme! <3 Jeg begynner nesten å gråte når jeg ser deg, du kjemper mot sykdommen og du har så mange fine kvaliteter, håper du ser det selv. Det er verdt å kjempe for det! Du kan få til akkurat det du vil <3

    SvarSlett
  8. Fantastisk nydelig, Frida! Skal ærlig innrømme at det kom en tåre eller to.

    SvarSlett
  9. Nydelig! Sitter her med tårer i øynene.

    SvarSlett

gode ord dør sist