tirsdag 10. januar 2012

mitt tilfluktsted

Jeg sover... Jeg sover og sover og sover... Jeg trodde først at jeg sov fordi jeg rett og slett er så utmattet av alt som har skjedd det siste året, de siste årene og ikke minst de siste ukene. Det er rett og slett en reaksjon på alt som har skjedd. Men så begynte jeg å tenke litt etter. Jeg lengter sånn etter søvnen hele tiden. Søvnen er mitt fristed. I et stadium i søvnen er mitt drømmeland. Der er alt så enkelt. Ingen følelser, ingen spiseforstyrrelse, ingen angst.. bare meg og friheten. Det er så godt å være der. Der kan jeg leke, der kan jeg gjøre hva jeg vil. Ingen forpliktelser, ingen konsekvenser, ingen krav, ingen smerte. bare glede. Dette begynte jeg å  tenke litt over i dag. Hvorfor jeg stadig bare ønsker å sove? fordi min verden og hverdag er så vanskelig og vond, at jeg flykter dit.

Der kan jeg spille håndball, Der kan jeg fly, der kan jeg spise is, der kan jeg leke med tantebarnet mitt, der kan jeg være med kjæresten min. Der er jeg fri.

Etter sju lange år i fangenskap, hvem ville vel ikke ha flyktet til et slikt sted?

~Frida~

5 kommentarer:

  1. Du er ikke alene om å føle det sånn!
    Jeg sover også for å komme vekk fra problemer. Noen langvarig løsning er det jo ikke, men noen ganger trenger man en pause fra tankekaos.
    Stå på, jeg heier på deg! :)

    SvarSlett
  2. Nei, du er absolutt ikke alene!
    Eneste "plassen"man kan få være fri, uten bekymringer, krav, det å leve.. Det er så godt å sove, for da er alt dette borte.

    <3

    SvarSlett
  3. Det er godt å kunne flykte inn i søvnen. Spesielt når hverdagen er tøff og vanskelig. Håper dagene blir bedre etterhvert. Innerst inne vil du, og er sikker ¨på at du kommer gjennom det! Heier på deg lille venn! <3

    SvarSlett
  4. Søvn er flott :-) elsker å sove. Får fred fra ekle tanker

    Kan jeg spørre om hva du spiser i løpet av en dag? Sliter med sf selv så kunne tenkt meg noe veiledende.

    Og, hvorfor sier du Frida vil,istedet for at JEG vil?

    SvarSlett
  5. Dette kan jeg relatere til! <3

    SvarSlett

gode ord dør sist