mandag 12. mars 2012

hvordan dagene mine har vært de siste månedene-helt ærlig

våkner kl.07.00
ser nattevaktene går hjem..
døser... klokken tikker mot åtte..fryser..
spør om påfyll på varmeflasken og pakker meg inn i pledd
frokosten klokken åtte.
kniv og gaffel
smøre utover leverposteien helt til kanten av brødskiven, del opp rødbeterne i små firkantede biter,
dele eggehviten og eggeplommen for å så smøre eggeplommen utover brødskiven, salt oppå, eggehviten oppå. smøre rekeosten helt i kanten på knekkebrødene, salte, dekke til med agurk, salte, paprika i skiver oppå, salte. Ferdig.
spis salatbladene, så skorpen på brødskivene med kniv og gaffel, smule smule, spise rundt og rundt på knekkebrødene, drikk i mellom hver bit, spis en  bit av leverposteibrødskiva, drikk, så eggeskiven, drikk.
knekkebrødet,rundt og rundt. drikk opp. spis opp. 
ber om snus og tyggis. 14 tyggis i en kopp skal fordeles utover dagen. 
medisin... oppfølging i 30 minutter... døser..Ferdig!
150 gårunder frem og tilbake i rommet, trøtt..


morgenstell, prøve klær, måle..
sove..


vekkes halv tolv til LUNSJ.
Salat. deler opp eplebitene, ananasen, agurken, egget, skinken, salatbladene, paprikaen i små biter, salte.
spise med gaffel, drikk, spise knekkebrødet, drikk, salat, drikk, smuldre eggeplommen utover fatet. 
ber om snus og pastiller, oppfølging i 30 minutter.


gåtur i 15 minutter... Ladestien, bakker. sliten...


ser tv/film. 


mellommåltid kl. 14
et knekkebrød. rekeosten smøres utover hele knekkebrødet, salte, agurken deles og plaseres, salte, paprika oppå, salte. spise rundt, drikke..
snus og pastiller
30 minutter oppfølging
70 gårunder frem og tilbake i rommet. FERDIG! PAUSE! sove
sobril
vekkes kl.  17 til måltid

kniv og gaffel
smøre utover leverposteien helt til kanten av brødskiven, del opp rødbeterne i små firkantede biter,
dele eggehviten og eggeplommen for å så smøre eggeplommen utover brødskiven, salt oppå, eggehviten oppå. smøre rekeosten helt i kanten på knekkebrødene, salte, dekke til med agurk, salte, paprika i skiver oppå, salte. Ferdig.
spis salatbladene, så skorpen på brødskivene med kniv og gaffel, smule smule, spise rundt og rundt på knekkebrødene, drikk i mellom hver bit, spis en  bit av leverposteibrødskiva, drikk, så eggeskiven, drikk.
knekkebrødet,rundt og rundt. drikk opp. spis opp. 
ber om snus og pastiller.
oppfølging 30 minutter. 
kle på meg. 
gåtur i 30 minutter


Fri!


måltid kl. 20
yoghurt og to knekkebrød og salat. 
smøre leverposteien og rekeosten i kanten på knekkebrødet, salte, dele opp agurken og rødbeterne i firkantede biter, dekke knekkebrødene, salte...
ta av yoghurtpapiret, mest mulig yoghurt på papiret, kast.. 
spis salaten, så rundt knekkebrødene, annenhver, drikk mellom. 
ber om snus og pastiller
medisin og oppfølging 30 minutter.
gå 200 runder frem og tilbake i rommet.
FERDIG!
FRI!


prøve å finne muligheter til å kaste opp... LINK!
brus, te, tyggis og pastiller


TV, facebook, blogg(fritid)


midnatt--> bedtime
kveldsstell, først huden, så tennene, så klær, rydde..


snus, dagbok, bok, tyggis... 


musikk..


sovne....

slik er dagene mine, og har vært de siste månedene. tvangstanker, rutiner, regler... maksimalt med tvang og anoreksi, minimalt med Frida-tid.
Angsten har jeg sovet bort, skyvd bort med sobril, eller "renset" vekk med tvangshandlinger.

sykt, syk hverdag. syk jente.
MEG.

dette var den siste dagen.
Jeg nekter å la meg styre lenger, jeg vil ikke, jeg vil fylle dagene mine med andre ting. Samtidig skremmer det meg å fylle dagene mine. Dette er det jeg er vant til. Dette har fått meg gjennom dagene.
Med dette har jeg unngått å kjent på følelser.

I morgen drar jeg til spesialpost 4 og alt er nytt. nye utfordringer for meg, nye forandringer.
Det er bra at alt er nytt. Ingenting skal forbinnes med det gamle.
Blanke ark, håper jeg.
kofferten er pakket. angstballen inni meg svirrer og snurrer og gnager.
Jeg gruer meg. Steget må jeg ta. i morgen. hjelp!

Vil jeg klare det. Er jeg sterk nok?!

Ja, jeg vil. jeg vil veldig. Men noenganger er det noe som er sterkere i meg enn jeg.

Jeg er redd. Redd for sykdommen. Redd for å være alene. vil ikke være fanget.

Jeg kommer til å gråte. I morgen kommer gråten, jeg føler det på meg. Ett år i "fengsel", i morgen kommer den hulkende gråten. I morgen begynner det.

I morgen...

~Frida~

1 kommentar:

  1. Du vil klare dette Frida, det er jeg sikker på.
    Styrken bor i deg, du har det som skal til.
    Du er sterkere enn du tror....
    Ikke rart du er redd,å føle seg fanget det er vondt, sykdommen er ødeleggende. Reisen din i livet har vært lang og enkelte dager har du vært alene.
    Ensomheten er forferdlig.Ingen kan kjempe kampen for deg, men stå sammen med deg. Hverdag, hver uke, hver mnd...
    La tårene komme, de kan være dine hjelpere nå...
    Det gjør ingenting, å gråte det gjør godt.
    Tårene kan forløse den vonde smerten, frykten og angsten du bærer på.
    I morgen åpnes dørene for et nytt og bedre liv,
    du har jobbet hardt for å komme dit.
    Du har klart det du trodde var umulig. Super flott!
    Ingen kan være stoltere enn deg selv akkurat nå.
    I morgen er du et stort steg nærmere...
    det du lever for,ønsker deg og drømmer om, hold fast....
    Go for it<3

    SvarSlett

gode ord dør sist