onsdag 9. januar 2013

mål og mening

Jeg har hatt samtale med behandleren min i dag. Vi er enige om at jeg jobber godt nå. jeg tar alle de riktige valgene som må tas for at jeg skal bli friskere. Det er ikke like lett å holde fokuset riktig hele tiden, så vi har laget noen huskeregler og et ark med spørsmål jeg kan stille meg selv når ting blir vanskelig. Jeg vil gjerne dele de med dere.

REGLER:
- alle seks måltider skal følges
- all mat på fatet skal spises opp
- ingen overspising og oppkast
- all mat jeg spiser skal bli i kroppen
- veiing hver tirsdag
- ingen selvskading
- 1 time oppfølging etter hvert måltid
- 1 time hvile i senga etter middag med tilsyn
- utgang med følge
- ikke tren mer enn avtalt
- jeg har lov å hvile meg(sitte ned eller sove)
- jeg har lov å ha på meg varme klær og pledd
-------------------------------------------
TIL FRIDA
 hva er godt for kroppen min?

 er dette et friskt valg?

 jeg må være snill med kroppen min

 mat er trygt

 mat er medisin

jeg fortjener mat og mat er medisin

jeg må lære meg å spise normalt for å fungere i livet

jeg må ha en frisk kropp for å nå målene mine:
- bli sykepleier
- få barn
- reise overalt i verden
- få friske tanker
- bli kjent med meg selv
- være et normalt menneske
- med energi i kroppen kan jeg trene
- kan kjøpe klær på voksen avdeling
- får energi til å gjøre det jeg har lyst til
-------------------------------------------


~Frida~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist