søndag 1. juni 2014

gastro St-Olav update

Nå ligger jeg utslitt i en sykehusseng, og det har jeg gjort siden fredag morgen... Jeg har slitt med intense magesmerter hele uka, men jeg trodde det var så enkelt som "kvinneplager", men nei... natt til fredag begynte jeg å bli skikkelig dårlig. Feberen steg, blodtrykket lavere, pulsen høy, diare, og veldig veldig vondt i magen.... jeg var så dårlig. det er lenge siden jeg har hatt så store smerter. på morgenkvisten ble det tatt blodprøver.. forhøyet CRP og lav kalium... pluss symptomer på enten blindtarmbetennelse eller betennelse i buken. At kanskje tarmen lekker et sted der inne.
Jeg ble vertfall sendt til sykehuset, og ble tatt mange prøver av. Det verste var kanskje CT. Jeg måtte drikke 9 dl kontrastvæske som smakte utvannet vodka. Jeg ventet hele dagen, og da klokka var halv ti måtte jeg også få kontrastvæske i baken og intrvenøst mens bilder ble tatt.. Jeg ble gloooodvarm i hele kroppen når de satte inn kontrastvæska. helt jævlig.. huff.. jeg har jo tatt ct før. men ikke med  kontrastvæske...
jaja, konklusjonen ble vertfall infeksjon i buken/tarm...

Så nå ligger jeg er og titter på dryppet som renner sakte inn i kroppen min.. Jeg vet det ikke er en realistisk tanke, og at jeg har store problemer som ikke klarer å takle det, men jeg tenker at Ringer gjør meg feit. Jeg blir skitten av det tror jeg. forferdelig sliten. uff.
En annen ting er at jeg må faste mens jeg er her, for å la tarmen hvile seg litt, pluss at det vil at jeg vertfall skal faste til i morgen til de faste legene er tilbake. men nå har jeg fastet i tre døgn +++ og har null energi. det jeg er redd for er at når jeg er frisk, skal være obs på at jeg har mistet noen kg eller gram, og plutselig bli hekta, og deretter fortsette på feil vei...


~Frida~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist