mandag 14. juli 2014

Du kommer til å dø - og jeg kommer til å leve

kjære Frida
Jeg kjenner at du suger livskraften ut av meg dag for dag. Jeg ser at du tar tenker friske tanker og tar friske valg og velger meg bort hele tiden. husker du ikke hva jeg kan tilby deg? du sier det jo selv, det går sånn opp og ned. Jeg kan få deg til å føle deg tom for følelser. Jeg kan gi deg et liv uten følelser som bare skaper trøbbel for deg. Ser du det ikke? Når du tar alle de gode valgene som er giften min må jeg sette inn støtet hardere. Du eksponerer deg for ting jeg har sagt er farlig. Jeg kommer til å vise deg at det er farlig slik at du ikke gjør det. husker du ikke da vi ble venner, hvor mye lettere livet ble. husker du ikke alle som sviktet deg, når livet ble for tøft. Jeg har aldri sviktet deg. Jeg er alltid til hjelp når du kommer gråtende fordi du alltid mislykkes. Jeg følger deg hver dag nå, for jeg ser hva du gjør. Du prøver å drepe meg etter alt jeg har gjort for deg. Du må velge.. vil du være skitten og stygg når jeg kan hjelpe deg til å bli ren og perfekt. Det er jo det du alltid har villet. perfeksjonisme. Jeg kan gjøre deg perfekt Frida. Jeg ser også at du bruker de rundt deg nå til å få avstand fra meg. forlater du meg? velger du meg bort? hvis du gjør det kommer jeg til å skape et helvete i deg. Og jeg vet at du vet det. Jeg vet dine svakheter og vet at du er redd.

Kjære Sykdommen

Du har rett i mye av det du forteller meg, og ja jeg kjenner at du kjemper hardt for å ikke visne nå. Men du skal vite at jeg er ikke din venn lenger. Jeg vet at jeg blir rundlurt av deg daglig, noe som får meg til å ta dårlige valg, men av og til og ganske ofte klarer jeg å avsløre løgnene dine og søke virkeligheten. Jeg er omgitt av kjærlighet og glede fra familie og venner, jeg får god hjelp til å kjempe mot deg, og selv om du skaper et følelsesmessig kaos uten like, så vet jeg en ting. Jeg vil ha livet, for det er så godt har jeg oppdaget. Det er godt når jeg slipper å forholde meg til deg. Derfor putter jeg skinke i salaten min. Derfor bruker jeg smør. Derfor sitter jeg på ræva og forbrenner minst mulig når du forteller meg at det er farlig. Derfor unner jeg meg ting. Derfor søker jeg hjelp til de som virkelig vil hjelpe meg til å få et godt liv. Jeg er så lei av å telle kaloriene med deg og tenke på all tvangen. Vet du? Jeg synes det er gørr kjedelig. Da vil jeg heller bade i sjøen, dra på cafe, spise is, synge, spille fotball.
Jeg vil at du skal forstå en ting kjære deg. Jeg er inn i en prosess nå. prosessen innebærer at jeg tenker mye. Det har jeg gjort en stund nå. Og den tenkningen kommer til å ende slik at jeg snart klarer å ta bare gode valg. Det vil gjøre at jeg bygger opp noe nytt som du en gang brøyt ned. Det vil gjøre at jeg blir trygg på meg selv og blir sterk. Det er en modningsprosess som vil gjøre meg til Frida. Jeg vet hva jeg vil. Selv om du enda er stor, så er jeg også stor, og sammen med andre er vi større enn deg. Vi er sterkere enn deg. Det betyr at du kommer til å tape og jeg kommer til å vinne. Det betyr at jeg kommer til å klare dette. Det betyr at jeg aldri mer trenger å gi opp, fordi det er du som må gi opp.
Så bring it on, kom med de usaklige løgnaktige knepene dine, og jeg kommer sikkert til å falle for det, men jeg lærer så lenge jeg lever vet du... så gi deg da, for du kommer til å dø.


~Frida~

1 kommentar:

  1. Håper du knuser sykdommen Frida, en så vakker jente som deg. Jeg er selv kommet langt med sf, men strever med andre ting, men å gå tilbake til sf, aldri. Den dritten kan virkelig gå sin egen vei! Jeg heier iallefall på deg !!!!

    SvarSlett

gode ord dør sist