mandag 13. juli 2015

Verdens beste nyhet- kampen om livet mitt

I dag fikk jeg verdens beste nyheter. Etter mange år med sykdom,et liv i helvete,fikk jeg i dag vite at jeg har fått plass på et spesielt behandlingssted i drammen som heter Blakstad. Det er noe som heter basal eksponeringsterapi og er for pasienter som har vært lenge i psykiatrien uten å få spesielt bedring. Jeg har jo slitt mange år nå med spiseforstyrrelser og alvorlig selvskading i psykotisk eller dissosiativ tilstand. Vanskelig å sammenfatte sammenhengen i problematikken min uten å kjenne til historien min,, men alt jeg vet er at på Blakstad kan de hjelpe meg med underliggende problemer og eksponering. Det vil forhåpentligvis løse mange ting. Jeg har jo vært overlykkelig i hele dag. Det var verdens beste følelse å ringe min kjære mor som har stått i kampen min med meg i elleve år,og fortelle at jeg har fått plass på en behandling som virkelig kan hjelpe meg. Hun fortalte meg at hun aldri har vært så glad og letter i hele sitt liv. Et helvete er i ferd med å bli et liv.

Samtidig vil jeg skrive noen ord til mine medmennesker som også har slitt og dessverre også sliter som ikke får hjelpen de fortjener. Alle fortjener hjelp. Til de vil jeg si at dere ikke må gi opp. Det er verdt å kjempe. For en dag får dere også hjelp.
Jeg har vært i systemet lenge og har fått fantastisk hjelp fra utrolig mange parter. Østmarka,bup og mine fantastiske behandlere og miljøarbeidere og selvfølgelig en super fastlege har gjort alt for å hjelpe meg til at jeg har kommet dit jeg er i dag. Jeg kan ikke få  takket dem nok.

Så nå er det noen måneder venteliste,før jeg drar for å ta min livs kamp mot sykdommen. Jeg har bestemt meg. Min historie skal få en lykkelig slutt. Jeg skal få det livet jeg alltid har drømt om,men som sykdommen har frarøvet meg. Jeg skal vinne denne kampen. Det blir beintøfft,men jeg skal bruke månedene i forveien til å forberede meg. Det begynner og bli et liv.

Igjen vil jeg si til alle andre der ute som sliter. IKKE GI OPP! kjemp for dere selv og ikke gi opp kampen. http://www.psykologtidsskriftet.no/?seks_id=139382&a=2
~Frida~

10 kommentarer:

  1. Jeg håper virkelig dette vil hjelpe deg videre. Lykke til og god sommer
    Klæm Bente..

    SvarSlett
  2. Får du være på DPS'n fram til du får plass på Blakstad?

    SvarSlett
  3. Gratulerer så utrolig mye! Har kun hørt bra ting om blakstad. På tide at du får den typen tilbud, alle fortjener hjelp og det er så utrolig viktig og kan i mange situasjoner bety absolutt alt at det er *riktig* hjelp også.

    SvarSlett
  4. Veldig fint å lese dette Frida :) Håper virkelig de kan hjelpe deg slik at du kan fortsette livet ditt slik du ønsker og burde leve :)
    Er det lang behandlingstid der? Ikke hørt så mye om plassen egentlig. Tenker litt sånn i forhold til Modum F.eks. Der er det jo ett fastsatt behandlingsopplegg, som i mitt tilfelle er 13 uker.

    Masse lykke til :)

    SvarSlett
  5. Jeg har vært på BET for noen år tilbake, det endret livet mitt, virkelig. Noe selvfølgelig ingen skulle trodd. Det var utrolig mange flinke mennesker som jobbet der og BET er et veldig bra opplegg, selvom det er er skikkelig vanskelig å stå i når det står på. men det er vanskelig å bli frisk. Lykke til.

    SvarSlett

gode ord dør sist