fredag 26. februar 2016

En ny dag hver dag

Når jeg fargelegger kan jeg velge hvilke farger jeg vil fylle arket med. Glade og fine farger som fyller hjertet med gode ting. Noen ganger svartmaler jeg hele arket,eller hele motivet. Det er vanskelig å tro på at det i hele tatt finnes farger. Men plutselig finner jeg rød,så finner jeg gul,så grønn og blått. Så skjønner jeg at jeg kan få alle fargene jeg vil, bare jeg tørr å utfordre med å blande. Kanskje erfarer jeg noe nytt. Noen ganger tegner jeg utenfor eller bommer med fargen slik at hele det blanke arket jeg hadde i starten er ødelagt. Det er vanskelig å male farger over svart. Jeg kan fargelegge over,men de synes ikke,jeg vet bare at de er der. Så da glemmer jeg fargene. Jeg ser ikke fargene, så da tegner jeg hele arket fort i sinne med svart. Tegningen ble ikke som jeg ønsketi dag. Mange dager er sånn. Men jeg har også dager hvor jeg farger de vakreste fargemaleriet. Men det viktigste jeg alltid minner meg selv om, Er at uansett hvor svart og mørkt arket ble denne dagen, har jeg alltid en ny sjanse. Jeg får lov til å bla over til et nytt rent ufarget ark hver dag. Så har jeg muligheten. Det er opp til meg hvordan resultatet blir til slutt. Jeg minner meg selv på at dagen i dag er i dag. Morgendagens bilde er i morgen,svart, hvitt,gult eller rødt. Jeg kan bare male arket jeg har fått i dag i dag. Og jeg har hele dagen. Morgendagens ark kommer ikke før i morgen, og jeg kan ikke gjøre noe med det før det kommer. En dag i gangen. Et ark i gangen, så får jeg prøve så godt jeg kan å lage det bilde jeg ønsker meg. Hver dag... ~Frida~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist