søndag 17. april 2016

My frist weekend

Søndag kveld. Det har vært utrolig godt med helg. Har vært så utmattet og sliten etter første uka her. Det er krevende fra å gå fra å gjøre ingenting til plutselig en full arbeidsdag fra 8 til 17. Nå kjenner jeg at jeg er spent på en ny uke. Jeg er fortsatt redd og utrygg. Selv om jeg har blitt mer kjent med både folket her og plassen og rutinene. Jeg tror at utrygghet en gjør at følelsene sitter litt fast inni meg. Det er ikke noe godt å kjenne på. Sånn sett følet jeg meg ensom,redd og alene. Alt er nytt,utrygt og uvant. Jeg regner med dette blir bedre etterhvert. Jeg bare gleder meg sånn til jeg kan føle meg sterkere i meg selv på flere områder. Nå føler jeg meg liksom så svak i alle rollene jeg har og i alt jeg er. Jeg vet ikke hvem jeg er. Jeg har lyst å finne det ut. Jeg lengter etter å være noen. Jeg klarer ikke å være den syke frida lenger. Jeg kjenner at jeg bare klarer det ikke. Det er sikkert mange grunner til det. Selv om jeg føler meg liten og redd,kjenner jeg fighteren der inne. Jeg bare vet ikke helt hvilke verktøy jeg skal bruke enda. Jeg regner med at jeg snart finner et verktøy så jeg kan håndtere disen ukjente følelsene jeg har brukt et halvt liv på å fortrenge fordi jeg er redd dem. Jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet at perfeksjonisten og den stae og utålmodige frida kommer frem litt nå og blir litt stressa og streng,på jakt etter å forstå ting. Jepp, jeg må vel prøve å være litt raus med meg selv nå,og prøve å akseptere at dette tar tid. Så prøver jeg å tenke at i morgen er EN ny dag,og ikke en ny uke. Det blir for overveldende med en uke. En dag i gangen er nok. Så må jeg jo skrive litt om at jeg har brukt helgen litt på å bli litt kjent her og se den fantastiske plassen jeg er på. Vi har vært et par runder på liertoppen kjøpesenter. I dag hadde vi en fantastisk tur til drammen(som er et kvarter unna der jeg er). Vi kjørte først til et sted som heter spiralen. Det er et utsiktspunkt der man ser hele byen. For å komme dit må man kjøre i sirkel i en lang tunnel helt til toppen. Det var så utrolig vakkert der at jeg ble nesten rørt. Jeg har ikke sett så mye og opplevd så mye de siste årene,så for meg var det en utrolig opplevelse. Etterpå dro vi til sentrum og spiste middag. En ting er sikkert. Drammen er en fantastisk vakker by. Jeg likte den veldig godt. Her kommer jeg til å trives. Jeg er veldig heldig som har mamman min og stefaren min her i starten. ~Frida~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist