lørdag 16. juli 2016

Et viktig bet-spørsmål

Dette har vært den tøffeste uken i mitt liv. Og det er da vi sier "bra jobba" til hverandre. Livet er et helvete og når man aksepterer smerten og mestrer et helvete er jo det bra.

Mange ganger om dagen stiller jeg meg selv et spørsmål.
Jeg har mange negative tanker som plager meg gjennom dagen. Jeg gjør også mange ting gjennom dagen som er unnvikelser. Jeg har også mange positive tanker som jeg har lyst å gjøre , men som jeg ikke tørr enda. Men uansett er det tanker som fører meg frem på veien min. Så gjør jeg flere ting som fører meg frem på veien min.
Jeg kaster opp, og da kommer tanken "dette kommer jeg aldri ut .jeg er svak."
Jeg har sterke tanker til å dø,men jeg setter likegyldigheten på hylla, og står opp og er til stede i hele programmet gjennom dagen, fordi jeg vil gi livet en sjanse hvis jeg skal fortsette å leve.
Jeg har tanker om at mat gjør meg skitten. Men jeg spiser litt likevel,fordi det er viktig for meg nå når jeg er i bet at jeg har energi.

Det var noen eksempler.

Spørsmålet jeg stiller meg er "er jeg villig til å ha de negative tankene, og samtidig gjøre de tingene som fører meg frem,fordi VERDIER.

Jeg stiller meg det samme spørsmålet flere ganger om dagen men jeg bytter ut tanker med eks "ingenting jeg gjør er bra nok". Så bytter jeg ut de ting jeg gjør med "er tilstede i alt av program". Så bytter jeg ut verdi med "fordi jeg vil bli frisk".

Da blir spørsmålet: er jeg villig til å ha tanken om at ingenting jeg gjør er bra nok,og fortsatt være tilstede i alt av program,fordi jeg vil bli frisk.

Et annet eks. Jeg føler på veldig mye skam. Veldig mye. Derfor har jeg et stort behov for å forklare grundig hvis jeg deler noe jeg skammer meg over.

Da stiller jeg meg spørsmålet:
Er jeg villig til å ha tanken om at jeg må forklare så h×n ikke dømmer meg,Mn forstår, og samtidig la være å forklare, fordi jeg vil  kjenne skammen i kroppen min og jobbe med den.

Jeg stiller disse spørsmålene og mange til gjennom en dag. Det er jo sånn at negative  tanker kan få oss til å unnvike. Men hvis man er villig til å la en tanke være en tanke og akseptere at den er der, og gjøre de tingene som er nødvendig for å oppnå verdier eller mål.

Jeg vil anbefale andre å stille seg dette spørsmålet. Kanskje klarer du å bli mer bevisst,og kanskje klarer du å gjøre ting du har hatt lyst å fått til fordi de er viktige for deg.

Er du villig til å la tanken være der, og likevel gjøre det nødvendige for å oppnå dine verdier eller mål eller hva som helst?

Tygg litt på dette folkens😊dette er BET-matriale. Fremtiden vil bli fullt av det.

God helg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist