mandag 28. november 2016

Dere gjør meg til en kasteball, mens jeg prøver å bygge meg opp og mitt liv.

Nå har jeg etter en årevis krig og vært innlagt, endelig klart å oppnå det de fleste så på som umulig, klart å komme meg ut i den virkelige verden der jeg nå er i stand til å ta ansvar for meg selv og alt det innebærer. Jeg har et fantastisk hjelpeapparat rundt meg som hjelper meg slik at jeg kan fungere i egen bolig. Endelig. Og det er en kamp hver eneste dag som krever alt av meg. 

Men det er selvfølgelig enkelte ting som får ting til å rase litt sammen. Jeg har ikke skrevet så mye om dette på bloggen min. Men i flere år har det foregått en kamp mellom to kommuner som har gått utover meg. De sitter på toppen å tar avgjørelser uten å ane hvor mye skade det gjør. Denne saken gjør det vanskelig for meg å klare å fokusere på jobben min hver dag, når de slipper bomber innimellom. Når de gir meg grunner til å føle at jeg ikke hører til verken her eller der. For dem handler det om økonomi, og to toppsjefer nekter å gi seg.

For meg handler det om alt. For de bombene de slipper ut, gjør at jeg aldri har noe garanti for om jeg kan fortsette å bo her, hvor lenge. De bare ødelegger alt jeg prøver å bygge opp hele tiden. 
Og for dem er det snakk om å ha rett og penger. De er ikke engang en del av livet mitt i hverdagen. De ser ikke hvor viktig det er at jeg får bo her, og istedenfor å bidra til at jeg etter 13 år kan fungere i leiligheten min, og fortsette den fantastiske jobben jeg har startet, så kommer disse bombene. 

De ser ikke hvor stor skade det gjør. Og hvis det er snakk om penger, så sløser staten mye mindre penger på meg når jeg ikke er innlagt. For dem handler det om penger. For meg handler det om hele livet mitt og livet jeg holder på å bygge opp.

Og helt siden jeg byttet kommune, som jeg ble oppfordret til AV DEM, for å få et bedre tilbud, så har de motarbeidet meg.

Jeg gir alt jeg har hver eneste dag for å klare å fungere her i leiligheten som jeg skal føle er mitt hjem. Men hvordan skal jeg klare det hvis jeg når som helst kan miste det, hvis jeg verken hører til i agdenes eller orkdal. Hvis de aldri møter opp til møter hvor vi sammen skal finne løsninger som gjør at jeg kan fortsette denne jobben. Hvis de ikke klarer å se hvor viktig det er at de må samarbeide, for mitt beste, istedenfor for å oppføre seg Som trassige tenåringer som ikke klarer å bli enige, og dermed la alt gå utover meg. Slik at jeg hele tiden sitter å venter på neste bombe, istedenfor å stole på de som liksom skal hjelpe mennesker. Jeg har fått lovnader i flere år. Gang pågang har jeg og teamet mitt tilpasset oss.

Jeg prøver alt jeg kan å være et menneske istedenfor et offer,og det koster meg alt, hver eneste dag. Men når dere motarbeider meg er jeg bare en kasteball, og det er det dere som gjør meg til, mens jeg kjemper min livs kamp hver eneste dag.

Jeg synes det er så uverdig og uproffesjonellt å behandle mennesker som kasteballer pga av at økonomi betyr mer for dem. Hvorfor kan de ikke heller støtte alt jeg har brukt 13 år, store deler av barndommen og ungdomstiden min på. Er det ikke belastende Og krevende nok det jeg og mine står i hver eneste dag?

Det er nok nå!  Jeg nekter å la dere ødelegge alt jeg har bygd opp. Jeg og mine har måttet funnet oss i mye, men ikke dette. Ikke dette! 

~Frida~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist