lørdag 22. januar 2011

Jeg døgner.."ZZzzZz"

Jeg har visst døgnet... 

Jeg fikk ikke sove i natt, så føler meg litt som en zombie her nå.
Jeg ble trøtt først i 5-tia i morges, og da var det for sent å sove, for jeg skulle opp kl. 08.00 nemlig.

Okei, dette er kanskje helt uforståelig for alle andre, enn det kreket som har bosatt seg inni meg- altså spiseforstyrrelsen. MEN jeg stod opp så tidlig fordi jeg hadde en plan.
En plan på hvordan denne dagen skulle gå. Dagen skulle gå, med minst mulig skam og skyld osv.
Dette handler selvfølgelig om mat, om overspising og oppkast og bulimi. ÆSJ!


Jeg klarer ikke å styre og ordne med all den maten jeg har tenkt å spise foran andre.
I dag måtte den tilberedes, og det kan ikke skje foran de andre i huset.
Akkurat nå er alle på jobb, så jeg har laget to pizzaer, ristet et helt brød, laget salat til pizzaen,
stjelt bremykten og dressingen fra kjøleskapet, OG plassert alt i en kjølebag oppe på rommet mitt.
Nå har jeg all "ekstramaten" klar for helga.
Jeg trenger ikke å stå foran de andre å skamme meg for hver minste kalori jeg tilbereder. De vet ikke om det.

Hvem er det jeg lurer? JA,jeg vet. Meg selv. 
Men skamfølelsen av å sitte på kjøkkenet og overspise MED publikum er ikke noe alternativ i dag.
Monsteret i hodet mitt har også fortalt meg at jeg ikke må spise før de andre kommer hjem å lager middag,
og da må jeg spise sammen med dem, før jeg hiver meg løs på kjølebagen.

Dette er tvangsritualer, og jeg hater dem. JEG HATER AT JEG MÅ GJØRE DETTE!

Alternativet hadde kanskje vært at jeg hadde sovnet klokken 5 i morges, og sovet fram til middagen.
Men  neida, En tanke og ordre fra monsteret er handling for meg.

Siden jeg nå er ferdig med alle ritualer fram til middag, føler jeg veldig for å sove...Virkelig!
Men igjen, jeg har mye og gjøre ellers i dag også. Så vi får se.

Skjønner dere at jeg er lei?
~Lea Amalie~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist