onsdag 25. juni 2014

anoreksi - i wont miss you

kjære trollet, adirf, sykdommen, anoreksitrollet..what ever, du har et navn, det har du gjort deg fortjent til. For du er alt annet enn Frida.

I wont miss you, we wont miss you!

Jeg husker da du lusket deg inn. Du brøyt deg inn på forbudt område. på områder jeg var svak. Er det ditt første trekk hos alle uskyldige sårbare jenter? Jeg var sårbar. Jeg hadde fullt av innvendige sår, og du hvisket løgner som jeg trodde på. Du sa du skulle få sårene til å slutte å gjøre vondt. Og du hadde rett, du tok vekk smerten. men du tok vekk alt annet i livet mitt også. Jeg var frisk, og du gjorde meg syk. Jeg hadde vondt, og du utnyttet det? dine utrolige overbevisninger om hva som var best for meg, fikk meg til å tro på deg. Du fikk meg til å gjøre ting jeg aldri ellers ville ha gjort. Frida ville ikke, men du lurte meg. Du fylte et kaosfylt hode med løgnfrø, som bare vokste seg større og større. til slutt var mesterverket ditt over hele kroppen min og hjernen min. Du fikk en frisk, ressurssterk, sunn og glad jente til å bli dødssyk. Du ble min identitet. Du ble mitt liv.
I ti år holdt du meg fanget i ditt helvete, og aldri fikk jeg fred. hjernevasking hver dag. og syk adferd pga dine løgner.
Du tok fra meg alt. ALT...

Men jeg har avslørt deg, og jeg jobber hver dag med å bli mer og mer kvitt deg, for du er ikke min venn som du sier. Du vil ikke hjelpe meg. du vil drepe meg. Da har jeg en nyhet til deg. Jeg vil ikke dø! ikke før jeg er hundre år gammel. Jeg vil leve livet mitt. Uten deg. Så ha deg for faen ut av livet mitt. Jeg vet du straffer meg når jeg går imot deg, men jeg skal tåle det du kommer med. jeg tåler å stå i krigen mot deg. For alt er bedre enn et liv med deg. Alt kommer til å bli verdt det når jeg er fri fra deg. når jeg kan si at jeg er frisk. Det er verdt kampen. Du er ikke velkommen i livet mitt lenger.

For jeg vet at det finnes andre måter å takle indre sår på. Jeg vet til og med hvordan de kan gro. uten din hjelp. Dine løgner er kanskje utrolig overbevisende og lukkende, men de er bare løgner. jeg tror på virkeligheten nå. og du er ikke virkelig. du er ikke en person. Den eneste grunnen til at du fikk et navn, er fordi jeg ville skille deg fra meg, fordi du er alt annet enn meg. vi lever snart to forskjellige liv. og du dør... du dør... og jeg lever, jeg flyr, jeg er fri..

kjære deg, I wont miss you!

~Frida~

2 kommentarer:

  1. Heia Frida!

    klem madeleen

    SvarSlett
  2. Innom å leser litt. Savner gitaren og fine stemmen din i gangen

    SvarSlett

gode ord dør sist