fredag 8. juli 2011

update og tanker

dagen i dag har vært litt annerledes. Jeg skulle nemlig på gastroskopi for å sjekke hvordan det sto til i spiserør,magesekk og tynntarm etc. jeg måtte derfor faste fra midnatt i går. jeg fikk derfor sove ekstra lenge i dag. utrolig deilig. Jeg har måtte stått opp før åtte i flere år nå. Deilig å endelig kunne sove til jeg våkner. Jeg tok en deilig dusj og stelte meg litt ekstra. Litt fotpiling og ansiktsmaske etc.
Det var deilig å slippe å tenke på måltider. Jeg slapp jo to måltider i dag. Det vet jeg er negativt i forhold til morgendagen. Jeg sliter veldig med å gjøre ting anderledes dagen etter. Det kommer til å bli vanskelig å ha fire måltider i morgen, når jeg bare har hatt to i dag. Det blir en kamp. En ny rutine må inn.

undersøkelsen gikk ganske greit. Det var veldig ubehagelig må jeg si. En to-tre cm tykk slange ned spiserøret og helt ned til tynntarmen er ikke akkurat godt. De fant en del rifter som skader av oppkast. Det er en konsekvens av hva denne forferdelige sykdommen gjør. Jeg fikk beskjed om at det eneste som hjelper mot smerter og sure oppstøt er å slutte å kaste opp. JEAPP!

Ellers er ting ganske vanskelig for tida. Jeg sliter med å bestemme meg. Ambivalensen er konstant. Anoreksien river og sliter i meg, og får meg til å holde vekta nede og tvangstanker. Det er slitsomt å ha det slik. Jeg tenker for og imot og prøver å finne styrke,motivasjon og vilje til å bestemme meg. Bestemme meg for å ta opp kampen for alvor MOT sykdommen, ta imot hjelp og begynne å jobbe for å bli  frisk.
Det er alltid vanskelig før man tar slike valg. Man veier for og imot. Jeg blir overbevist av en forferdelig sykdom ved tanker, syn, følelser om at jeg må høre på den, mens JEG Frida vil bare bli frisk og fri.
Jeg vil stå opp om morgenen og gjøre en jobb som skal føre meg til friskhet.

Jeg har 6 kg igjen å gå opp før jeg får komme til Levanger. Det er jo det jeg ønsker. Det er jo det som i hovedsak var planen. Det er det JEG og alle andre har ventet på så utrolig lenge. Jeg må bare finne styrken og Frida-viljen til å komme meg opp dit nå. Jeg må bestemme meg.

Ellers blir det ingen permisjon på meg denne helga. Vekten står, og dermed ingen perm. Ting er veldig ustabilt for tida, og jeg må jobbe med å stabilisere og få ting litt i gang før jeg får flere permsisjoner.
Ellers vil jeg takke alle som gjorde permisjonen forrige helg så utrolig bra. Det betydde så utrolig mye for meg. Takk

God helg
~Frida~

1 kommentar:

  1. Du lille krigeren. Stå på, vit at det er verdt det <3 Klem <3

    SvarSlett

gode ord dør sist