lørdag 24. september 2011

dagen i dag

hvordan har dagen til Frida vært i dag?
Den har vært utfordrende på mange måter, bra på mange måter, tung på mange måter osv.
Den startet med veiing. vekten viste at anoreksitrollet har fått bestemt mye i de siste dagene. Jeg hadde to valg når jeg stod på vekten. tenke sykt eller friskt. Jeg kunne velge å tenke "JESS! her går det riktig vei! eller jeg kunne tenke "nei, nei,nei, nå må det virkelig jobbes her!" Den første vant dessverre og resulterte i en meget mager frokost. Med lite næring til hjernen blir det ikke bedre med anoreksitankene heller. jo, mindre mat, dess mer mat til anoreksitrollet, og det vet jeg veldig godt av erfaring. Det har ikke gått noe særlig med maten i dag. Jeg har ikke klart å overstyre anoreksistemmene og ta kontroll, men jeg har gjort en avtale med personalet at jeg skal prøve litt næringsdrikker å sånn i morgen for å komme i gang igjen.
Det er skummelt, men det må uansett gjøres på ett eller annet tidspunkt. Vil jeg gi den nye friheten min til anoreksitrollet? NEI, jeg vil fortsette å gjøre friske ting, og samtidig spise nok. Det er det som er den riktige veien å gå nå. Jeg må bare si til meg selv "VEKTEN SKAL VÆRE STABIL".
Satser på en bedre dag matmessig i morgen.

Ellers har jeg vært på kino i dag sammen med mamma, stefaren min og Lars. Vi så king curling. Huhei, for en fantastisk morsom film. Jeg kunne ikke unngå å la latteren fylle meg flere ganger. Jeg kunne heller ikke unngå å få latterkrampe av min kjære mor som satt ved siden av meg og holdte på å le seg ihjel. Det var godt å se henne le sånn igjen. Det fylte Fridahjerte med litt glede. Det er lenge siden jeg har gjor noe friskt sammen med henne, så det var godt. Jeg gleder meg virkelig til å gjøre masse friske ting fremover.

Det er godt med litt friskt innputt i all kjempingen som foregår daglig og konstant. Det blir fort lagt alt fokus på syke ting. For å kunne jobbe med det syke, må jeg få inn friske ting istede, som kan være med på å motivere meg. Jeg sliter som sagt med å få i meg mat. I dag ble jeg oppslukt av anoreksitanker fordi anoreksistemmene overbeviste meg. Jeg føler meg maktesløs og at al er umulig når jeg ikke klarer å stå imot de anorektiske impulsene og handlingene. Jeg har alltid følt at jeg må få til ting perfekt, ellers er det ikke verdt noe. Hvis det ikke er 100%, er det null verdt. Altså alt eller ingenting. Svart/hvitt. Det er noe jeg virkelig må jobbe med. Alt trenger IKKE å være perfekt, og det går ann å gjøre ting midt imellom. Det er bra nok med et middels resultat. sånn må jeg tenke med maten også. Litt mat er bedre enn ingen mat. Jeg trenger ikke å spise alt eller ingenting. Jeg trenger ikke å trene alt eller ingenting. Det er mulig å finne en mellomting. Det er noe jeg må jobbe med fremover. Det er noe som må læres. I morgen er en ny mulighet til å begynne, og jeg har mye hjelp og støtte rundt meg. alle heier på Frida. Frida skal ut og frem!
~Frida~

2 kommentarer:

  1. Ta tak i livet ditt Frida! Leser løgn på løgn, og jeg liker det ikke. Fortsetter du slik som du gjør kommer verden til å miste en fantastisk jente med pågangsmot! Kjære familien din som støtter deg og som du er så glad i, du smerter dem mer enn du gleder dem.. Tenk på det..!

    SvarSlett
  2. Støtter deg på den med å prøve å finne den gylne middelvei. Har selv slitt med det.Etterhvert som du jobber deg fram å prøver å tenke at litt er faktisk bedre enn ingenting, for hver en seier vil du bli tryggere. Du vil se at det faktisk er verdt å leve selv om ikke alt er perfekt.Skal love deg at det er en kjempegod følelse å ikke måtte klare alt 100 %.Det blir bedre etterhvert <3

    SvarSlett

gode ord dør sist