søndag 12. februar 2012

Kjære Mamma

Kjære mamman min

Gratulerer så mye med morsdagen!

Det finnes ikke noe vennskap, ingen kjærlighet, som den en mor har til sitt barn.

Jeg vil som jeg alltid gjør, takke deg for alt du gir og har gitt til meg av kjærlighet, tro, håp, drømmer og ærlighet. Du er alt en mor skal være, og enda mer enn det. Din styrke er unik. Den kan vel ikke beskrives med ord. Den kommer nok fra den såkalte morskjærligheten.

En mor som kjemper for sitt barn. Det har du gjort i mange år nå mamma.
Du har sloss både med og mot helsetiltakene og myndighetene og mot sykdommen min, med et sterkt ønske og en sterk tro på at Frida skal komme seirende og fri ut av denne syke verdenen vi har levd i gjennom sju tøffe år. Du har aldri gitt meg opp.. Du har aldri gitt opp kampen, uansett situasjon.

Du har alltid vært ærlig med meg og vist meg realiteten, og derretter trygget meg på at jeg en dag lever i den i en fri og frisk tilstand.

Hvordan skal jeg beskrive deg mamma?
Du er bare så unik. Det finnes bare en av deg vertfall.
Du er så sterk og har prøvd å bevise og bevisst for meg mange ganger at det er godt nok å være seg selv, og at drømmer som kommer fra hjertet SKAL følges, uansett om man er redd og utrygg.
For du og jeg vet at hvis man virkelig vil oppnå sine drømmer, må man tørre å gi slipp på det som hindrer en i å oppnå dem. Man må lukke de dørene som hindrer en i å åpne nye. For når man først har tatt det steget å åpnet en ny dør, skjer det magiske forandringer som gjør at man er ett skritt nærmere det livet man vil ha, og drømmen.

"Wish it, Do it, Dream it!" står det på et skilt hengende på badet vårt.
"Sikt på månen, selv om du bare vil treffe blant stjernene" står det på et annet skilt hengende i stua vår.
Ja, hele huset vårt er fylt av retningslinjer og sitater om at hvis man har troen og håpet, finnes styrken til å nå drømmen også. Forandringene og skrittene er det en selv som må ta eller gå.

Du er så mye, kjære mamma. Du er så mye for så mange. Du gjor alt for dine kjære, og det merker vi. Det skal du vite. Din kjærlighet lyser ut av deg og alt du gjør.

Det er vel bare en ting å si. Du er verdens beste mamma jeg kunne fått, og heldigvis er ble du min, og er du min. Igjen, takk for all din styrke, din tro på meg og mine drømmer, din unike styrke og ikke minst for din store kjærlighet til meg og dine.

Gratulerer så mye med morsdagen, kjære mamma. Jeg er kjempe glad i deg.

stor varm klem fra jenta di
~Frida~

2 kommentarer:

  1. Å Frida, dette fikk jeg virkelig frysninger av, dette traff meg rett i hjerterota. Hadde min mamma vært i livet i dag, ville mye av det du formidler blitt gjort til henne også. Prøver allikevel å skrive noe ned på papiret, men det blir mest for min egen del... En mor er det bare en av akkurat som din/min og ingen kan erstatte henne<3 ta vare på hverandre, all tid er verdifull...
    Håper du får en sol fylt dag:)

    SvarSlett
  2. Så koslig å lese <3
    - Du er heldig som har en slik mamma:)

    SvarSlett

gode ord dør sist