mandag 16. april 2012

økning i kostplanen

Nå er det en tung bakke å bestige igjen.
Nå er kroppen "tålbar" til å få mer kalorier, så nå begynner opptrappingen.
I dag er det 200 kcal mer enn i går. dvs en hel næringsdrikk istede for en halv + et ekstra knekkebrød.

Det er tungt både fysisk og psykisk. Det er mye å ta inn for et liten magesekk og for en anorektisk hjerne.
Men jeg prøver å bruke Frida-styrken min til å tenke friske tanker, realistiske tanker og bruke fornuften min, og høre på den og den kunnskapen og rådene jeg får fra de rundt meg, og ikke den dumme anoreksidjevelen på skuldra. PUFF! BORT MED DEG!

Jeg har klart det bra så langt i dag, nå gjelder det bare å klare resten.
Jeg blir litt motløs når jeg tenker på at dette bare er første økningen. Jeg skal helt opp til 2000 kcal, og ligger i dag på 1200. Det er en lang og tung bakke foran meg.

Hvis det blir tøft, kan jeg alltids få litt hjelp med sonde, men jeg vil aller helst slippe. Jeg får ta en dag i gangen og kjempe alt  jeg kan.
~Frida~

5 kommentarer:

  1. Du er virkelig sterk, søte<3

    SvarSlett
  2. Vær den sterke Frida`n vi veit at du e <3 Fortsætt å kjemp

    SvarSlett
  3. sonden er jo ingen langsiktig løsning... du kan jo ikke få sonde resten av livet når ting blir vanskelig...

    Dette klarer du!

    KLEM

    SvarSlett
  4. Vis at du mener det du sa på videopbloggen din om å ta et skritt mot livet. Det er nå det gjelder, Frida! Ikke bare litt. All the way. Klem

    SvarSlett
  5. 1200 kcal er det som er på en slankemeny,og det som i gjennomsnitt er normalt for en voksen og frisk kvinne,er ca.2000 kcal.Det er jo variasjoner ut i fra aktivitet mm.
    Når man skal opp i vekt,kan man i perioder opp til 3000 kcal,til vekten nærmer seg det normale.Men å årate om kalorier blir egentlig bare helt idiotisk,for poenget er jo at for å gå opp i vekt må man spise mer,og det reguleres jo ut i fra vekta.Lærte det på Capio.Man skal ikke gå å se på energiinnhold i alt man spiser/drikker for resten av livet.Det viktigste jeg lærte på Capio,var at all mat var tillatt.Og det inkluderte godteri,kaker og chips,men alt med måte.Ingenting skal være NEI-mat,for sånt blir det bare stress av.
    You rock!

    LOL og klem

    SvarSlett

gode ord dør sist