tirsdag 1. mai 2012

tunge dager, men på riktig vei

jeg har vært ute å gått turen min. ti minutter i "rulatorfart" som det står i kontrakten. føttene orker ikke fortere heller. Jeg er så sliten. utmattet. lei.
det er tungt å gjøre jobben sin hver dag. spise, hvile, holde ut angst, kjenne på følelser, kjenne smerte, holde ut, håpe, tørre, eksponere osv.
oppi alt dette glemmer jeg noen ganger målet. Det gjør at jeg lett sklir ut. Det har jeg gjort de siste dagene.
Det blir fort at de anorektiske eller destruktive triggerne frister masse, fordi alt gjør så vondt.
tvangstanker og handlinger tar over. Jeg blir utmattet. trening og oppkast. rund vond sirkel. Men det er for å flykte fra følelsene. Det er for å kjenne rusen av renhet, fordi det føles så mye bedre enn å kjenne på alle disse skitne ukjente følelsene som gjør så vondt. alt gjør  vondt. De to siste nettene har jeg tilbringt på legevakten fordi smerten har fått fullt utløp på armen min. Den fine armen min er ødelagt igjen. Mine indre sår gjør så vondt at jeg må få det ut. Men sår gror vel de også? men de må få riktig behandling. De må heles på riktig måte.

Jeg glemmer målet av og til. hvorfor gjør jeg dette? for å bli frisk. Og i det smertehelvetet jeg er i er det da enda godt å kunne si at jeg er på riktig vei, selv om jeg tar noen snarveier innimellom, så går jeg på den riktige veien. jeg er på vei mot målet.
~Frida~

2 kommentarer:

  1. Selvskading føles ofte som eneste utvei når alt er jævlig.Jeg angrer noe helt jævlig på at jeg har skadet meg så mye.Siste gang var for 3 år siden,men har også noen stygge operasjonsarr på armen for å få de arrene som var finere.Det ble de ikke.I jobben min på sykehuset,er uniformen kortarmet,og jeg gruer som bare faan til å ikke gå uten genser under uniformen.Kollegaer og pasienter vil jo se det,og sannsynligvis gjøre seg opp tanker.Ha det i bakhodet neste gang selvskadingstrangen kommer.Når du kommer dit at du skal ut i jobb kjennes det ikke så bra.
    Du skrev tidligere at det var nulltoleranse for at du selvskadet deg.Hvilke konsekvenser får det for deg?
    Stå på videre Frida,og du vet at jeg er her.

    Mange klemmer fra meg:)LOL

    SvarSlett
  2. Jeg kan forstå at denne kampen er vond og vanskelig, men jeg kan også si at det blir bedre for det gjør faktisk det. Stå på :)

    SvarSlett

gode ord dør sist