onsdag 9. januar 2013

kroppen må leges

mange lurer på hvorfor jeg har vært gjennom så mange operasjoner i det siste. Jeg skal ikke uttale meg så veldig detaljert om det, men jeg kan si at jeg har gjennomgått 17 operasjoner som følger av alvorlig selvskading. Kirurgene har sagt at kroppen min tåler ikke mer. Den lille undervektige kroppen min har fått nok. Jeg har vært døden nær mange ganger, men har klart meg tross alt, så det må være en mening. Det må være en mening med at jeg fortsatt er i live. Jeg skal bli frisk.

Jeg har laget meg et slags mantra som jeg spør meg selv om når jeg tar valg. Er dette godt for kroppen min? fører dette valget med frem på friskveien eller sykveien? Jeg skal ha kroppen min resten av livet, og da skylder jeg kroppen min å være snill med den NÅ! så jeg spør meg selv mange ganger om dagen: er jeg snill med kroppen min nå? Da blir jeg påmint målene mine. hvis jeg skal bli sykepleier, få barn, reise, trene osv, så må jeg ha en frisk kropp. kroppen min er sliten nå. Den har vært gjennom åtte tøffe år med mye som har skadet kroppen min.Nå er det på  tide å snu. Nå er det på tide å bli frisk.
~Frida~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist