mandag 15. august 2016

Det forferdelig skremmende og avgjørende hoppet

jeg er så nær. Jeg er så nær å slippe alt å "hoppe". Jeg er så nær å slippe taket på alt som beskytter meg,alt som hindrer meg,alt som holder meg fanget. Jeg er så nær å hoppe i det ukjente med hele meg. Det er så utrolige store og viktige valg jeg står ovenfor hver dag. Og jeg kjenner hvert eneste valg i hele kroppen min. Jeg har alt å vinne og jeg har alt å tape. Jeg kjenner at det alle faktorene valgene innebærer stormer og raser i meg. Jeg vet jeg kommer til å hate meg selv og angre resten av livet hvis jeg ikke hopper. Hvis jeg hopper vil det sansynligvis åpne seg dører for meg som innebærer at jeg kan realisere drømmene mine og bli fri. Hvis jeg ikke hopper vil jeg være fanget og være er offer resten av livet,og leve som jeg har gjort. Du tenker at det kanskje er et enkelt valg. Men hvis dere hadde kjent de sterke kreftene og frykten,den enorme katastrofeangstenkte,ville du forstått hvor tøft og skremmende det er å stå på tuppen av stupebrettet å se hva jeg har å tape og hva jeg har å vinne,og samtidig kjenne en frykt som er ubeskrivelig overveldende. Hvis jeg hopper må jeg gjennom en helvetes terreng som er totalt ukjent og fylt av "demonene og monstrene" jeg har brukt hele livet mitt å flykte fra. da må jeg møte dem. Jeg kjenner at stahet en min bruser inni meg. Og at jeg er i ferd med å smi ut et verktøy av den. Kjenner jeg meg selv,så kommer jeg til på tross av alt,å hoppe. Men å sette alle disse tankene,verdiene og ønskene til en handling,og alt det innebærer å slippe alt å hoppe,er det vanskeligste jeg har stått ovenfor i hele mitt liv. Jeg er så redd. Jeg er så fryktelig redd. Jeg skjelver av frykt der jeg står naken og sårbar. Tørr jeg? Tørr jeg å slippe taket og sette meg selv fri? ~Frida~

3 kommentarer:

  1. Ta det fra noen som selv har vert på "rømmen", når du endelig velger og møte demonene dine er de så mye mindre en du trodde, de blir patetiske i forhold til hvordan du hadde sett dem for deg. Selvfølgelig vil de lyve å prøve å gjøre seg store å skremmende. Men det er bare å gå bestemt fram så ser du at de bare er en illusjon.

    SvarSlett
  2. Ta det fra noen som selv har vert på "rømmen", når du endelig velger og møte demonene dine er de så mye mindre en du trodde, de blir patetiske i forhold til hvordan du hadde sett dem for deg. Selvfølgelig vil de lyve å prøve å gjøre seg store å skremmende. Men det er bare å gå bestemt fram så ser du at de bare er en illusjon.

    SvarSlett
  3. Hvorfor omtaler du deg selv som offer hele tiden? Ikke frekt ment, men etter å ha lest gjennom omtrent hele bloggen din så virker det som du for lengst har plassert deg i offer rollen. Og har levd i den lenge, så jeg skjønner det er skummelt å forlate den!

    Håper du velger å gå ut av den rollen, og ser på alle de gode kvalitetene dine istedet. Det virker som du så de bedre selv når du kom
    på Østmarka, du har jo lagt ut noen videoer hvor du synger... Hvor er sangfuglen Frida? Hun som så gjerne ville ut og hjem til det normale livet? Henne er det du må finne fram igjen. <3

    Når du synger "gje meg hånda di ven" er det til å få frysninger av, stemmen din er så vakker, og ja...

    Finn fram den fighter Fridaen igjen, noe det virker som du er i ferd med å gjøre!

    SvarSlett

gode ord dør sist