torsdag 4. august 2016

Du skal være glad du kan....

.....gå på do hver dag... det er altså ingen selvfølge. Kall meg teit som skriver om "det mest private"... Sånn er det for deg. For meg er der det noe jeg daglig må snakke om. Jeg har en mage som er rimelig fucka opp. Det har mange varige konsekvenser for meg med å drive med russisk rulett med magen min. Dette er en av de konsekvensene jeg må leve med. Jeg går på do en gang i måneden. Og ikke på en enkel måte. Mer som en heftig brutal måte. Jeg må inn med sonde, fra morgen til ettermiddag må jeg ligge i sengen å få 4 liter med en gugge... man blir forferdelig kvalm og det er utrolig smertefullt. Hvertfall med magen min. I magen ligger det "steiner" som skal ut. Ikke bare en. En hel tarm full. Så det er hva jeg skal bruke morgendagen min til. Mens andre kanskje drar på byen eller lager Taco med vener. Det er vanskelig å akseptere å måtte leve med så mange utfordringer. Både fysiske og psykiske. Det eneste som har holdt meg i live i tolv år,er tanken på hvor bra alt skal bli når jeg blir frisk. Det å innse at smerter og utfordringer vil være en del av livet mitt og livet generelt er smertefullt også...er det verdt det? Spør jeg meg selv om mange ganger om dagen. ~Frida~

1 kommentar:

  1. Hadde du ikke stomi? Eller har du fått lagt den tilbake?
    Det høres utrolig slitsomt ut med månedlig tømming.
    Men det finnes jo behandling, botox feks har du hørt med legene om det?

    Det vil nok at du skal ha sluttet å skade deg før de begynner med sånn behandling for hvis du fortsetter så vil det vel skade deg ennå mer.

    Men hvis BET-behandlingen gjør det frisk så er det jo verdt å forhøre seg om alternativene? Eller en såkaltur kontinent stomi som du tømmer selv.
    Men så lenge du fortsatt skader seg vil de være å hive bensin på bålet.

    Håper du klarer å slutte med skadingen så de kan finne en løsning på dette som er mer levlig for deg!

    Wish you good Luck!

    SvarSlett

gode ord dør sist