søndag 13. november 2016

6 positive ting

Før trodde jeg alltid at det er viktigst å fokusere på alt som er bra. Men jeg har også lært hvor viktig det er å gi plass til det som ikke er bra og. 
Men akkurat i dette innlegget skal jeg skrive litt om alt som er positivt. 

1. Jeg har vært utskrevet I over 1 måned. Ny rekord! Med god oppfølging av orkdal DPS, hjemmetjenesten, psykisk helse, en bra ansvarsgruppe, familie og venner går det overaskende bra.

2. Jeg får veldig god hjelp fra hjemmetjenesten. De ser hvilke behov jeg har. Siden jeg sliter veldig med angst og PTSD som gjør at jeg ikke får gjort så mye når Jeg er alene, skal jeg få en assistent hver tirsdag. Da vil jeg forhåpentligvis bli trygg nok til å gjøre nødvendige ting som husarbeid,handling + aktiviteter. 

3. I går var jeg,mamma og søss på show med tusvik og tønne I Trondheim. Det var utrolig morsomt. Veldig godt å komme seg ut, ikke minst å le masse.

4. Jeg har tenkt veldig mye på det med å ha en hund. Jeg har vært så heldig å få låne en søt liten hund et par ganger. Fremover så skal jeg passe en annen liten hund som heter teodor. Det er veldig koslig å ha selskap av en søt og kosen hund som bare vil ligge på fanget og ha kos. Det gjør veldig godt kjenner jeg.

5. Jeg er snart ferdig med blodfortynnende, noe jeg ser enormt frem til. Jeg tror jeg vil føle meg mye tryggere da. 

6. At jeg mestrer å bo hjemme. Selv om det er beintøft. Og at jeg klarer å velge å forholde meg til utfordringene mine, og at jeg trosser mye for å gi plass til de positive tingene.

Det er sikkert mye mer som er positivt også. Men dette var det jeg kom på akkurat nå.
Ha en fin kveld.
~Frida~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist