mandag 27. desember 2010

drømmen vår er håpet i motgang og medgang.

Drømmer er viktig,folkens...
hvorfor? 
fordi:

Føler jeg la ut et innlegg som ikke var ordentlig gjennomtenkt tidligere. Det er vanskelig når disse problemene blusser seg opp og påvirker det meste.
Uansett, jeg fikk snakket ordentlig med kjæresten min etterpå. Og nå vet jeg at han har det bedre, dermed har jeg det også.
Jeg føler jeg må skrive litt mer om bakgrunnen til denne konfrontasjonen jeg hadde med han.
Han har hatt en ganske vanskelig barndom uten en far, og med en mor som har angst. Tusen ulike grunner har ført til at han får ut følelser og får tilfredsstilt behov gjennom kroppsbygging. Det er kanskje ikke noe problem,tenker dere. Da er det bare å trene! Nei, så enkelt er det ikke. For hvis han en dag ikke får trent pga skade eller sykdom, får han ikke ventilert ut alt sinne og andre følelser som han er avhengig av å gjøre hver dag. og hva gjør man med følelsene og raseriet da? Det er der problemet kommer. Og det er det jeg konfronterte han med i dag. Det er vanskelig for han å innse problemet selv, for han har et klart mål i hodet sitt på hvordan kroppen hans skal se ut, og han føler ikke at det er noe problem når han er frisk og uten skader. Men når han møter motgang i treningen, går rett og slett alt til helvete.
Jeg sa at dette er noe han må jobbe med, for målet og drømmen vår er å bli fri fra slike tvangstanker, begrensinger og problemer. Da holder det ikke at bare jeg gjør det. Han må også det. Dette har jeg tenkt på en del i det siste, og jeg har skjønt at dette er noe jeg må snakke med han om.
Det gikk bra til slutt, han er fortsatt verdens beste. I dag var det jeg som måtte være den sterke og omsorgsfulle, og ta meg av min slitne og febervarme kjæresten min. Som vanlig snakket jeg om drømmen vår. Den som vi holder fast på sammen, og for hverandre når vi er langt nede. drømmen vår som skal bli virkelighet.
Den er verdt å bli frisk for, kjempe for, og kverke spiseforstyrrelsen for.
Derfor er drømmer viktig

Tror nok jeg må skrive et innlegg eksakt om drømmen senere :-P



~Lea~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist