søndag 30. januar 2011

Monstertanker, lattis, håp, og andre rariteter

Anoreksimonsteret er sinna fordi bulimimonsteret er aktiv.
dvs. Monstertanker.

hele greia er jo så forskrudd og patetisk at det er til å le av. 
nesten slik:
Men det er lenge siden. 
Dette er meg for ca.1 år siden, og da var det latterkramper for andre ting en monstertanker for å si det sånn. 

Men jeg har håp.
 Jeg har håp fordi jeg har en fantastisk drøm jeg vil nå.
 Og en fantastisk støttende kjæreste som er helt utrolig tålmodig og sterk. 
Jeg har håp fordi jeg har så mye jeg har lyst å gjøre, oppleve og se
Jeg har håp fordi jeg vil leve(det har jeg nemlig aldri gjort)

Skrev et ganske rotete innlegg tidligere i dag. 
Rotete fordi jeg hodet mitt var en helt annet sted. 
Men jeg ville så gjerne formidle noe. 
Så hvis det er interesse for å lese et rotete innlegg skrevet i en rotete tilstand, klikk her

Ellers er dette den 3 dagen denne uken at jeg døgner. 
Det skjønner jeg ingenting av, for jeg er verken trøtt eller søvnig på noe vis. 
tror jeg har gått inn i en søvnløs monsterperiode. 

siden jeg er så våken og "opplagt" akkurat nå,
kan jeg jo prøve å forklare litt om denne såkalte "forsvinne fra virkelighet"-greia jeg prater så mye om. 
Det har seg slik at når tankekverna går på høygir og jeg oppblåst av angst,stress og monstertanker, har jeg en tendens til å forsvinne fra virkeligheten.
Hvor forsvinner jeg? 
Jeg vet ikke.
Men jeg kan godt finne på å eks gå ut i bare trusa og sette meg ned på trappa og rope(ikke opplevd),
eller jeg kan "våkne" med at jeg har kuttet meg,
jeg kan ha snakket med noen(som jeg selvfølgelig ikke husker)
og mange andre rariteter som man vanligvis ikke gjør. 
Grunnen til at jeg forsvinner, kan ha en sammenheng med at hodet kobles av, fordi det er overkokt oppi topplokket, en annen årsak kan være at spiseforstyrrelsen plutselig kan finne på å slå av alle brytere i hjernen min som heter fornuft, følelser, tanker og vett.
Jeg vet ikke. jeg vet ikke hva dette er en gang. 
Hvis noen vet, skrik ut?



~Lea Amalie~

2 kommentarer:

  1. Det du beskriver høres ut som dissosiering. Du kan google det ;)

    SvarSlett
  2. hmm...Ja, det stemte ganske bra ut i fra hva jeg leste + at jeg husker at jeg har hørt det ordet flere ganger hos behandleren min..
    Takk:)

    SvarSlett

gode ord dør sist