onsdag 24. mai 2017

En BRABRABRABRA DAG

I dag har det vært en bra dag.
Selv om det har hølja ned med regn!

I morges da jeg sto opp kjente jeg med en gang at formen var bra. Jeg kjente jeg for første gang på lenge ikke var dødssliten bare etter morgenstellet som vanlig, og at jeg ikke sjanglet pga svimmelhet.
Som nevnt tidligere sliter jeg med å holde vekta og få i meg nok mat og drikke, pga at det er veldig lite som blir tatt opp før det kommer i stomiposen. Det gjør at formen blir dårlig.

Men ikke i dag!😁

I månedsvis har jeg gått med joggeklær, men i dag var det friskefrida som bestemte antrekk. Skjørt,strømpebukse og bluse og skjerf med masse farger.
Det var godt å føle seg vel.

Først var jeg en tur til legen.
Jeg grudde meg skikkelig til denne timen fordi jeg visste på forhånd at jeg måtte veie meg.  Og jeg hater å veie meg når noen ser på. Det er så triggende. Pluss at det tallet kan sette i gang så mye som jeg hver dag prøver å kjempe i mot. Pluss at når jeg veier meg blir fokuset mitt på tall og vekt og kontroll. Så er det å ikke handle på alle disse tankene og kreftene etterpå. 
Derfor har jeg jobbet med å slutte med den tvangsritualelignende veiing for meg selv. Men på grunn av situasjonen min må jeg veie meg til legen for å se at vekta ikke går mer ned.

Okey! Nok om det. Tilbake til den bra dagen min.

Etter legebesøket kom kontakten min fra dpsn å hentet meg. ( jeg får oppfølging av    dpsn hjem til meg to ganger i uka).
I dag freste vi til Trondheim. Med full guffe med musikk som vanlig.  Da kjenner jeg at jeg lever. Først dro vi til expert(power) for å se på telefoner.
Heldigvis var det mye tilbud.
Jeg har lenge trengt ny mobil. Jeg har brukt en halvdød gammel iPhone de siste månedene. Og i går tok den kvelden.
Jeg har følt meg utrygg med den telefonen. Jeg må ha en telefon jeg kan stole på. Siden det er den eneste måten jeg kan be om hjelp hvis jeg trenger det.
Heldigvis har expert tilbud om at man kan betale ned telefonen over flere måneder. Takk Gud for det. Det er så dyrt med smarttelefoner.

Så da ble det en Samsung s8. Og JEG ELSKER DEN ALLEREDE!

Etter noen småærend dro vi til slutt innom "mækkæ'rn" .  Jeg pleier alltid å kjøpe wraps og chips. MCDONALDS har definitivt fantastisk gode chips.
Så suste vi tilbake til Orkanger.

Jeg var utrolig nok i fortsatt god form. Vanligvis har jeg ikke orket mer enn en butikk Max.

Så jeg var i god form,godt humør, og fikk ENDELIG ordnet ny telefon, som jeg er kjempefornøyd med.

Etter at jeg kom hjem var jeg overaskende fortsatt ikke sliten, så jeg benyttet sjangsen til å gjøre husarbeid  å pusle litt i leiligheten.

Herlig musikk på full vreng, verandadøra oppe, mens jeg tok en svingom med vaskestaven. Hehe..

Etter en god dusj, satt jeg meg ned å tenkte over hvor bra dagen min har vært og at det er evigheter siden jeg har hatt en sånn dag. Det var så deilig å kjenne på masse gode følelser. 
Jeg trengte en sånn dag nå.

De siste månedene har ikke vært så bra. Jeg har for det meste ligget på sofaen og måttet flykte inn i filmverdenen for å klare å overleve.

Gud, jeg håper inderlig det kommer flere slike dager fremmover😊

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist