søndag 2. januar 2011

ORD!


Jeg sitter og leser på en av mange sitater, dikt og ordtak som henger på veggen min.
I dag ser jeg kun på et. Et som minner meg om noen. Et som minner meg om budskapet i disse ordene.


Kjære lille venn, kan du ikke bare reise deg og les ordene for meg igjen? De var så verdigfulle når stemmen din bar de gode ordene forsiktig inn til hjertet mitt, der de kunne danse videre inn til hver eneste celle. De danset videre lenge.
Husker du den dagen du leste de gode ordene for meg? husker du hvor lei meg og sliten jeg var før du lot ordene danse inni meg.
Du hadde så mange smerter, så jeg ville at ordene skulle danse i deg også. Du sa at ordene funker bare på dem som trenger virkelig vil ha dem og kan ta imot de. Jeg prøvde å si at du trenger slike fine ord du også, du som har kreft, da blir cellene dine kjempe glade, du som har så få.
"cellene mine er som er spesielle, for de er små og lette at jeg snart kan fly, og det vil jeg. Glem aldri hvor viktig det er med gode ord.”
Denne engelen fløy sin vei for 4 år siden i dag. Han kjempet tappert mot den uslåelige kreften, men tapte mot kreftcellene.
Jeg vet at han tok de gode ordene med seg, og han forteller meg noe hver dag.


Ta vare på øyeblikket

Ta vare på øyeblikket,
de gyldne små sekunder
når livet skjelver av lykke:
det er nettop slike stunder
som gir oss den storste glede
og minneboken vår smykker.
De minner oss om
at det er de små
og ikke de store saker
som bringer varme
til våre liv
og farge til våre dager
Den som kan glede seg
over det lille
midt i ditt hverdagsliv,
har dinnet en kilde
til trivsel
og påfyll av stadig ny giv.


~Lea~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist