tirsdag 22. februar 2011

Herlig dag i byen

For en dag! For en herlig dag!

Dagen startet med en tur til legen. Det gikk kjempe fint. Vi hadde en kjempe bra samtale, og jeg fortalte og fortalte om alt som hadde skjedd siden sist. Utrolig hvor mye enklere det er å snakke om ting etter alt som har skjedd i helga. Føler liksom at jeg har klart å brutt spiseforstyrrelsens "kontroll-mur" litt. Jeg har klart å vært dønn ærlig med både kjæresten min, pappa, mamma og i dag legen min. Det føles godt og trygt egentlig. Det lar jeg ikke spiseforstyrrelsen ta ifra meg. Jeg fortalte om helgas "gjennombrudd", og legen min var veldig glad og positivt overasket på mine vegne. Jeg har tatt et stort skritt. Det er jo en god følelse, tror jeg.
Ellers bestod samtalen mest av snakking om innleggelsen. Det planlegges og legges til rette for meg, og det er jo godt å vite(fra min sin side vertfall). Deretter en Somatisk undersøkelse med bla blodtrykk, puls, blodprøvesvar og litt banking her og der. Kroppen er litt i ulage, men det er vel ikke annet å forvente. Men ingenting var farlig ustabilt, siden jeg fikk dra hjem igjen og videre på bytur sammen med kjæresten min vertfall:-)

Byturen var kort oppsummert veldig FRISK. Jeg har hatt en kjempe herlig dag. Det er så utrolig godt å gjøre friske og normale ting. Null stress og bare kos i hele dag. Vi har shoppet og vandret rundt i sola og vært på kino. Jeg hadde et mål med shoppingen, og det var å ikke gå til salg og firstprice. I snart 3 år har jeg bare handlet klær og ting på salg, fordi jeg har måtte brukt alle penger på mat. Det var så utrolig godt å gå gjennom butikkene og kikke og prøve klær som nettopp har kommet ut og er vårens mote, uten å tenke at jeg ikke en gang kan vurdere å kjøpe noe. I dag har jeg kun kjøpt ting jeg virkelig har hatt lyst på, og det har vært utrolig godt. Jeg er kjempe fornøyd og har kjøpt masse klær som jeg virkelig har hatt lyst på og likt, og er fargerike, slik som jeg liker dem. Jeg kjøpte meg til og med en Friis-veske. Dette høres kanskje rart ut for mange, men for meg er det stort, så mange kryss i taket for den.
Når det kommer til kinoturen, er det ikke annet å si enn at filmen var helt fantastisk. Både jeg og kjæresten min satt med spenningskick helt fra føtter til ytterste hårstrå. Vi har jo begge en liten lidenskap til slike filmer som inneholder dans, musikk, spenning og fantastiske skuespillere, og ikke minst en fantastisk historie og handling. Vel, jeg anbefaler på det høyeste å bestille kinobilletter til BLACK SWAN!


Jeg er sliten, og da mener jeg GOD-SLITEN. herlig følelse!
ShoppingFrida, Friis-veske og kjæreste med en solsikke xD

tommel opp!
~Frida~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist