tirsdag 15. februar 2011

JEG ER KONTROLLFREAK... freakin head!

KONTROLLFREAK- PLAN/LISTESKRIVING PÅ GANG


En litt forvirret og tvangspreget Frida sitter på å skriver og stresser frem  planer for helga. Jeg er så stressa og ambivalent, at jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å få til en plan på helga som er best for meg, i fohold til mat, i forhold til å være sosial, i forhold til kjæresten min. Det er så mye jeg må tenke på.
Jeg har fått til en ganske okei plan nå.
I tillegg til mat-tvang-spiseforstyrrelse-ritualer, har jeg også fått plettet inn en kinotur, en kveld med kjæresten min, og en gåtur.
I tillegg har jeg funnet ut alt om hva vi skal ha til middag i helga, skrevet handleliste til pappa, som jeg presenterte for han i sted.
Reaksjon: 

  • Pappa- "Frida, det er tirsdag, og helga er ikke før fredag"
  • Frida- " Åj, ja, men nå har vi det vertfall klart da, så kan vi handle på torsdag når du henter meg på skolen"
  • Pappa- " Frida, hvorfor skriver du handleliste for helga på en tirsdag?"
  • Frida- " jeg vet ikke, jeg må være gal eller no... men det vet du jo" 

haha, jeg er vel litt stressa og kontrollfreak, men serriøst. Jeg er avhengig av å ha kontroll på ALT!
Planene hjelper meg til å gjennomføre ukene og helgene, uten stress, angst og bad fealings.
Så det så...

Ellers sitter jeg å funderer på hvordan jeg skal legge opp min siste uke hjemme. Altså vinterferien.
Jeg vil prøve å gjøre noe morsomt, noe jeg liker, og som motiverer meg hver dag.
Jeg skal prøve å få til det beste ut av vinterferien vertfall..
Noen tips til hva jeg kan gjøre? 
ja, jeg må visstnok snart lage meg en plan på den også. XD

konklusjon: Jeg er kontrollfreak, jeg er kontrollfreak, jeg er kontrollfreak og syk...
Akseptert og forstått.

I morgen er  det ny skoledag, jeg gleder meg.. håper virkelig jeg kommer meg ned til bussen, og fra bussen til skolebygningen, og være der hele skoledagen, gå til bussen, og hjem, UTEN Å PÅ NOEN MÅTE KOLLAPSE! isåfall har jeg alltid gullerøtter i veska mi:)
~Frida~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist