mandag 13. juni 2011

ny plan

i hele kveld har jeg sittet å fundert på hva som eventuelt kan fungere for meg i forhold til vektoppgang.
Jeg har liten tro på at jeg blir hørt i morgen når jeg legger frem den, men det er vertfall verdt å prøve.
her er planen.

Kostliste
Frokost kl. 08.00
½ brødskive med skinke og paprika og agurk
½ brødskive med egg, paprika, tomat og paprika
½ brødskive med leverpostei og rødbeter
1 ryvita knekkebrød med skinkeost, agurk og paprika
100 ml biola

Lunsj kl. 11.30
½ brødskive med skinke, paprika og agurk
½ brødskive med leverpostei og rødbeter
½ skive med egg og tomat, paprika og agurk
1 ryvita knekkebrød med skinkeost, paprika,agurk
½ eple/pære/kiwi/melon/appelsin
1 glass Farris bris

Middag kl. 15.30
1 vanlig middagsposjon
( 1 karbonade/fiskestykke/kyllingfilet/fiskekake)
( salat, grønnsaker)
( to små poteter, tre spiseskjeer pasta, tre spiseskjeer ris)
Mellommåltid kl. 18.00
1 frukt(eple, pære, appelsin, melon)
Farris bris

Kveldsmat kl. 20.00
½ brødskive med skinke, paprika og agurk
½ brødskive med leverpostei og rødbeter
½ skive med egg og tomat, paprika og agurk
1 ryvita knekkebrød med skinkeost, paprika,agurk
 100 ml biola 

Drikke: kaffe, te, vann, Farris


Regler for Frida
-         - 30 minutter å fullføre måltidet
-          -Hvis ikke måltidet blir spist erstattes det med sondemat
-         - To gåturer på 30 minutter pr dag for å hindre treningstvang
-         - Oppfølgning 30 minutter etter hvert måltid(sittende på stua eller rommet)
-        -  Det skal være 0,7 g vektøkning pr uke(verken mer eller mindre, hvis ikke blir det gjort tiltak)
-         - Utgang på verandaen/plenen alene
-           

hvhva synes dere? Tror dere jeg får gjennomslag?


~Frida~

5 kommentarer:

  1. Jeg tenker man kommer ingen vei om man ikke prøver, kjære Frida. Men på den andre siden tenker jeg du ikke må gi opp håpet dersom du får avslag - for kanskje vil de ha "kontrollen" en liten periode til så de er helt sikker på de gjør det som er til det beste for deg, og ikke anoreksitrollet.
    Jeg syns du er tøff, Frida - og jeg heier på deg. Du skriver så godt og jeg ser du kjemper - ikke bare kjemper du, men du kriger! Det står det respekt av. Stå på, kjære venn <3 De beste ønsker for dagen i morgen. Ikke gi deg, jente! Varme klemmer fra ~stilletrille~

    SvarSlett
  2. Håper du blir hørt på. Syns det der så ut som en veldig fin plan jeg.
    Også er det jo så mye lettere å gjennomføre noe man har vært med på å bestemme sjøl.

    SvarSlett
  3. Jeg synes det ser ut som for lite mat, jeg. Et par næringsdrikker i tillegg, så er du kanskje der :)


    Linda

    SvarSlett
  4. Så ufattelig bra at du prøver, bra jobba! Desverre må jeg nok si at jeg tviler på at du får noe vektoppgang av det der.. Ser ut som lite mat :(

    SvarSlett
  5. Hei Frida! Så flott at du selv tar initiativ til noe slik som å utforme en egen behandlingplan for deg selv. Men tror du at du klarer å beholde maten etter 30 min? Kanskje det er bedre om du har 1,5 t oppfølging etter måltidene. Det er jo det som er hovedproblemet, nemlig å beholde maten i magen. Jeg synes planen ser bra ut, som en start, deretter kan man øke matinntaket etterhvert. det viktigste er at du klarer å beholde. Er matinntaket altfor stort, blir det desto vanskeligere å beholde. Er lite vits med store måltider hvis alt går i dass etterpå:) ( mp jo bruke litt galgenhumor). Jeg har selv vært i et slikt regime som du, og der pøste de også på med mer og mer mat, men jeg bare spydde det opp igjen, så vekta rørte seg jo ikke. Etterhvert ble opplegget omgjort, og jeg fikk mindre mat, og klarte deretter å minimere oppkasten. Det var det som gjorde meg bedre. Men det er en ting man må ha klart for seg, vekta skal opp, og det er det en må jobbe for. Du må rett og slett innstille deg på det Frida, vektoppgang, vektoppgang og atter mer vektoppgang. Livet kommer ikke uten vektoppgang, dessverre. Men, jeg håper du får gjennomslag for planen din. Når man er mer sjef over egen behandling får man også mer motivasjon. Men jeg skjønner også om de sier nei, for du er i en veldig kritisk fase akkurat nå. En kan ikke drive å gamble med prøveprosjekter når man er døden nær, og det skjønner jeg hvis legene også tenker. Men uansett, be strong, bit tennene sammen, og la deg få lov til å legge på deg.

    SvarSlett

gode ord dør sist