lørdag 8. oktober 2011

motivasjonsøkning

Da var jeg hjemme igjen etter et fantastisk herlig besøk hos Lars. I går var jeg hele dagen i Trondheim. Først tok jeg og mamma båten inn til byen, drakk morgenkaffe på torget og koste oss og gikk å kikket litt i butikker. Jeg klarte å hive meg på en kaffe latte etterhvert, noe som gav meg en liten energidytt til å kose meg til ekstra. Jeg var til psykologen på østmarka for siste gang. Vi fikk jobbet kjempe bra med mye forskjellig føler jeg. Vi snakket blandt annet om konsekvenser av anoreksi,bulimi og hvis jeg skulle ta et nytt intox. det var skremmende å se hvor farlig det egentlig er. Vi laget også et motivasjonshjul hvor jeg gav alt som betyr noe for meg i livet en prosent, plusset sammen og sammenlignet det med hvor mye anoreksien betyr for meg. Resultatet viste at anoreksien tapte lett for å si det sånn. 90%-10% til livet! Jeg føler jeg fikk mye ut av denne samtalen, og den gjorde godt. Så tuslet jeg ut av østmarka forhåpentligvis for siste gang. ut i livet. tilbake til byen for å treffe kjæresten min. Vi tok en deilig kaffe sammen på sats før vi dro til Stubban(der han bor).
Vi koste oss kjempe mye med fyr i peisen, leiefilm, lys, pledd og hverandre. Det var herlig å få litt alenetid sammen med kjæresten min igjen. Det er lenge siden vi har kunnet være bare Frida og Lars sammen. Og jeg trengte det også, for når jeg dro derfra i dag hadde jeg det godt inni meg. han får meg til å føle meg trygg. han får meg til å føle meg som Frida. Vi fikk snakket mye sammen om drømmer, håp, framtid og Levanger. Det gjorde godt.

I dag når jeg kom tilbake til lensvika med båten ventet et spent tantebarn på kaia. Hun hadde tegnet en kjempefin tegning til meg. Vi har kost oss masse i dag og fått litt tantetid sammen. Vi har også snakket om at Tante Frida skal på sykehuset igjen. Vi ble enige om at det var greit og at tante skulle bli frisk.
Hun er så herlig. Hun er min viktigste vitaminpille i livet.

Nå er det lørdagskveld og jeg er utslitt etter to fine dager med mine kjære rundt meg. resten av kvelden skal jeg kose meg hjemme og prøve å fokusere på alt disse to dagene har gitt meg og bruke det som motivasjon. Det er viktigst nå. I morgen er det å begynne å pakke den røde kofferten min igjen.
Motivasjonsboka, friskboka og motivasjonsbilder er allerede pakket ned.
I morgen skriver jeg et siste innlegg før jeg drar på Levanger på mandag.

Ha en fortsatt fin lørdagskveld alle sammen.
~Frida~

5 kommentarer:

  1. lille frida-pia
    jeg heier fremdeles på deg.
    håper du får en fin lørdagskveld du også.

    stor klem

    SvarSlett
  2. Åh, gladinnlegg! det liker vi. Fine Frida, dette klarer du. Tenk på alt det gode i livet uten en sykdom hengende over skulderen? Ønsker deg masse lykke til å Levanger nå på mandag, og en fin helg videre <3

    SvarSlett
  3. Jeg så deg på Østmarka, gikk selv til bussen :-)

    SvarSlett
  4. Er du dø?

    Du blogger aldri lenger!

    SvarSlett

gode ord dør sist