torsdag 1. mars 2012

13.mars!

 Datoen for innleggelse til spesialpost 4 er 13.mars. hjelp!

Det nærmer seg stadig, to uker og jeg er inn i en ny hverdag. Da er det opp til meg. 

Tanken på det skremmer meg, mye ansvar og muligheter - både i positiv og negativ retning. Det er opp til meg.

Så hva gjør jeg de siste dagene her på post 4? forberedelser, utfordringen, litt eksponering? er det lurt? bør jeg satse på å holde meg stabil? Jeg får ta en dag i gangen... følelsene renner over.

jeg er redd sykdommen min nå. Den ser muligheter. nå må jeg få opp øynene å se mulighetene jeg også
~Frida~

5 kommentarer:

  1. Du burde prøve å holde dæ stabil!!!:)

    Du burde være stolt over dæ sjøl!!

    Lykke til på spesial post 4.

    Ikke la sfen vinne.


    Ikke meningen å blande mæ inn i den undersøkelsen du gjorde på magen. Men kordan gikk den? Æ e også plaget med ubehag/sjelden smerte no i magen osv:( Vært det siden etter sommeren 05:( Men fra etter sommeren 05 til Mars/April/Mai 08 så gikk smerten over trur æ, men ubehager gjer sæ ikke:(

    SvarSlett
    Svar
    1. takk for støtten :)

      uff, må dessverre skuffe både deg og meg der. De fant ingenting galt på koliskopien. men jeg vil sikkert få noe videre utreding eller noe. Det er frustrerende å ikke vite hva det kan være, spesielt når man har prøvd alle mulige kosthold, avførings"hjelp", og magen fortsatt ikke reagerer.
      Jeg kan fks spise flere esker med sukkerfrie pastiller uten at magen reagerer. Noen ville fått vondt etter bare noen få.

      lykke til med magen

      Slett
    2. Takk for svar:D

      Håper dem finner ut av noe det med magen!!

      Æ trur æ har tatt noe alergi tester dær man måtte ta prøver av avføringen osv. Ingenting. Pluss så tok æ en sånn ultralyd lignanes ting ingenting galt. Dette e da for noen år siden.

      Æ slit også med mat og psyken :( På mæ setter ting så rett i magen:( Men æ slår ikke i fra mæ tanken at det evt kan være noe annet enn bare psyken. For det e ikke alltid æ føle det e noe æ grue mæ til eller vet ka æ evt skal grue mæ til. På en måte. Men man kan vell få ubehag i magen med å tenke for mye? På f.eks mat,fremtid,møte med nye folk,skole,jobb osv.

      E det sånn for dæ når du får ubehag/vondt i magen. Påvirker det sftankene/inntaket av næringen da/følelser om kropp og utsende?

      Håper du ikke tar det spørsmålet negativt!!?

      Lykke til med magen. Håper dem finner ut ka som e galt.

      Slett
    3. Det er nok mange ting som kan påvirke magen, deriblant psyken vår. kroppen og hodet henger sammen. et eksempel er at mange klarer ikke å gå på do når de er ute å reiser. Kanskje føler man seg utrygg, eller uvant, og det påvirker magen.
      Det er nok det beste svaret jeg kan gi i forhold til det.

      Slett
  2. Det kommer til å gå bra med deg på spesialpost 4,d vet jeg.Men det er ingen lett jobb.Man må desverre igjenom et helvete før man kommer ut på riktig side.
    Det er en ting jeg har tenkt mye på etter du hadde vært på forvern på spesialpost 4,for det var noe som var helt idiotisk.Det at man kan velge om man vil ha smør,velge mellom knekkebrød og brødskiver,velge pålegg,men det jeg virkelig ikke forstår,er at en såkalt spesialpost gir pasientene et "valg"om å spise opp all maten eller ikke.Selvsagt vil vel anoreksien gjøre alt den kan for å spise minst mulig,og jo flere valgmuligheter man har,jo vanskeligere vil det bli å velge.Been there,done that.Det burde vært en selvfølge at man skal spise alt fra første dag,for på den måten må man bare hoppe ut i det vanskelige,istedet for å forsøke senere.På den måten har man ikke mulighet til å kontrollere følelsene med maten.Om personalet der hadde hatt nok kunnskaper om anoreksi,så hadde de gjort det.

    Uansett så kommer det til å gå bra med deg,og jeg tror det viktigste er å ikke glemme målene sine når ting blir tøft.

    You go girl<3

    Klem

    SvarSlett

gode ord dør sist