søndag 1. april 2012

update + natt på sykehuset

Jeg følger fortsatt opplegget her. spiser det jeg skal og drikker næringsdrikkene jeg skal. Det er første gang jeg gjør alt frivillig og virkelig kjemper for å bli frisk. Jeg vil Så inderlig komme meg opp av denne gjørma. Det er så motiverende å se de andre jentene her kjempe og mestre så utrolig mye, og da er det godt å tenke på at jeg en dag kommer dit også.

Jeg ligger foreløbig på tusen kalorier fordi kroppen verken tåler mer eller mindre. Men jeg må ha det, derfor får jeg sonde hvis jeg ikke klarer å få det i meg. Jeg er veldig fornøyd med behandlingsplanen min nå, selv om det er et helvete og spise og drikke, anoreksien brøler, men jeg gjør alt jeg kan for å prøve å forstå og akseptere at jeg trenger alle kaloriene for å bli friskere nå. Jeg bruker personalet mye. De hjelper meg gjennom det, og de forstår at det er tøft for meg. Jeg er så glad jeg mestrer å ta til meg næringen på egen hånd. hvis ikke, hadde jeg vært på en akuttpost, og det ønsker jeg ikke. Jeg får god hjelp her nå. både av medpasienter og personalet.

I natt har jeg forresten ligget på sykehuset. Jeg kollapset på stuen i går kveld. Det er litt uvisst hvorfor, men jeg er veldig svak og skjør enda. De ville jo egentlig ha meg på sykehuset i helga pga infeksjonsfare. Men jeg ville tilbake hit for å komme igang med maten å slikt. Nå er jeg tilbake på østmarka igjen, og formen er mye bedre.

En annen ting, jeg ser det foregår mange diskusjoner på kommentarfeltet for tiden. Jeg skriver ikke for å trigge andre, så hvis jeg gjør det, så beklager jeg. Men dere leser bloggen min på eget ansvar og ja, jeg er helt ærlig om ting, for jeg viser bare virkeligheten. Det er den jeg prøver å forholde meg til.
~Frida~

6 kommentarer:

  1. Veldig bra at du samarbeider med personalet og behandlingsopplegget. Det beste jeg har lest fra deg noen gang. Kjempebra Frida!!!!!
    Cille

    SvarSlett
  2. Kjempebra Frida.Du kjemper bra.Tror ikke alle som leser bloggen din forstår at hensikten med at du skal skrive hvordan tenker,føler og gjør.Hvis noen synes det er triggende,så er det jo deres eget ansvar om de vil lese eller ikke.Alle vet jo hvordan man skader seg,hvis det er det man vil gjøre.
    Jeg bobler av glede når jeg leser at du jobber så utrolig bra,og sannsynligvis bedre enn det du noen gang har gjort.Stolt av deg Frida:)Du jobber utrolig bra,og selv om det er et helvete,så får du det til.

    Klemmer<3

    SvarSlett
  3. Fortsett å vær ærlig i skrivingen din du! Dette var god lesning. Stå på, heia heia!

    SvarSlett
  4. Godt å höre at d gikk bra i alle fall.
    jippi-du kjemper i rett rettning!! du klare d her !!! love<3

    SvarSlett
  5. Små baby steg så går det bra.....

    Stå på

    SvarSlett

gode ord dør sist