onsdag 24. desember 2014

Happy Merkur christmas

Hei alle sammen
Så har vi kommet til den store fantastiske og flotte jula igjen. Den tiden av året vi stresser rundt omkring for å gjøre det som forventes av oss, og selvfølgelig å please hverandre med god mat og gaver. Er vi fornøyde når julekvelden kommer eller er vi utslitte av førjulstidens herjinger?
For å ikke snakke om når jula er ferdig. Da er vel de fleste rimelig leie av jula.
For min del, vil jeg si at jula er mest stress, men når ting begynner å komme i boks og vi kan senke skuldrene og kose oss med familie og venner og god mat.  Er det ikke sånn for alle?
I jula er det gaver, god mat og drikke, sosiale sammenkomster og fester. Drømmeferie, hæ?
Vel, ikke for alle. For mange er jula det verste de vet. Ikke fordi den er fæl på noen måte, for den er jo egentlig bare kos egentlig, mn mange må møte eller stå i sin verste frykt i jula.
For meg er jula vanskelig, og jeg har et veldig ambivalent forhold til den. Jeg er utrygg, redd, og har mye angst. Men jeg er så heldig som har så flott en familie og fantastiske venner som alltid gjør jula god.
Som spiseforstyrret er det vanskelig i jula, fordi jula handler mye om mat. Jeg må holde meg beinhard for å verken mate bulimien eller anoreksien. Da trigget det frem et helvete av følelseskaos, som igjen kan få store konsekvenser for meg.
Jeg rives og slites i flere retningerfor tida og mye skjer, så jula i år blir tilbringtbpå Akuttpost, mded små permisjoner.kroppen og hodet er utmattet. Hadde en episode på natt til mandag hvor jeg kollapset, og det vr verken pust eller puls å finne. Skremmende egentlig. Vært mye sykehus i det siste.  Kroppen min sliter fysisk og hodet psykisk.
Mn uansett skal jeg ikke sitte på julaften å skrive om alt som ikke er bra, for det er så mye som er bra også.. Jeg skal tenke på alt det positive som har skjedd i livet mitt det siste året. Det er kanskje drt mest spennende året i mitt liv, fordi jeg har utforsket og kastet meg utgi så mye nytt, og mestret. Så jeg klapper meg på skuldra i dag. Jeg skal og er takknemlig for at jeg endå levr, og håper det er tilfellet neste år også.

Jeg håper alle hjerter der ute er fyllt med juleglede. Hvis ikke sender jeg uteblitt av min..
Hvert et hjem skal bli fyllt med varme, ribbelukt ohg latter i dag.
Jula i år har jeg bestemt meg for å prøve å gjøre detbeste ut  av..det blir bedre.

"I didnt sau its not gong to be hard, I say its gong to be wourth it"


GOOOOOD JUL
~Frida~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist