lørdag 29. august 2015

Ja jeg vant i lotto- det kan dere også- dont give up

Nå er det slutt på å bruke bloggen min som konfliktområder.  Dette er en personlig blogg som jeg har hatt siden jeg var sytten år. Dere har fått fulgt meg kamp etter kamp. Jeg vet at dette bare gjelder noen få. Men jeg vet ikke hvordan jeg ellers skal nå ut til dere anonyme som skriver masse vonde ting og starter usaklige diskusjoner og konflikter.
Jeg skriver det igjen som jeg gjorde på forrige innlegg at jeg beklager hvis jeg har gjort noen vondt. Vi har en konflikt som er mellom meg og noen andre (nevner ikke navn,for det synes jeg r slemt og umodent gjort. Pluss at dere dette gjelder vet hvem dere er).
Jeg har aldri vært en person som liker å krangle med folk. Jeg har aldri fått hørt noe annet en at en av mine største egenskaper e at jeg bryr meg om andre(ikke for å skryte på meg noe, Mn jeg føler jeg må få lov å forsvare meg litt etter alt som har foregått i bloggverdenen i det siste).

Jeg kan ikke si noe på andres vegne. Mn fra meg vil jeg si at jeg ikke ønsker noen noe vondt. Jeg føler ting eksploderte etter at jeg delte den gledelige nyheten om at jeg hadde fått plass på Blakstad.  Jeg må informere om at denne behandlingen har vært tema i over ett år nå. Mn for ett år siden var ikke jeg noen kandidat for bet-behandling. Mn iløpet av det siste året,spesielt de siste månedene har jeg og mine behandlere jobbet hardt. Jeg har kommet meg i live ut av ett helvete uten like, og i sommer har jeg omtrent gjort bare normale ting. Fra å ligge i reimer og være på skjæret avdeling har jeg gjort masse positive ting som har gjort meg mye mye bedre,og jeg har gjort mange fremskritt. Så før sommeren bestemte vi oss for å prøve. Vi skrev en lang henvisning som beskrev meg som person og sykdomshistorie min, behandlingsrespons og masse skjema. Vi visste jo at Blakstad egentlig ikke tar imot gjestepasienter. Altså pasienter utenfor egen region. Det er svært sjeldent at det skjer at de gjør det likevel. Mn ut fra henvisningen, samtaler, skjemaer og telefoner fikk vi en gledens nyhet i midten av sommeren. De mente at ut ifra deres vurderinger av meg som person, min historie,mine diagnoser og behandlingsrespons gikk min henvisning gjennom fordi de mener at de kan hjelpe meg. Dette er ut fra tidligere erfaringer av pasienter som ligner på mitt tilfelle og hvordan jeg er som person og hvordan utviklingen min har vært. Ja,jeg er utrolig heldig og dette er et mirakel i manges øyner. Hvertfall i mine øyner. For dette gav meg et nytt håp. Men jeg er ikke bare heldig. Jeg har ikke bare glidd gjennom pga flaks. For selv om dette er som å vinne i lotto har jeg også jobbet knallhardt for dette. Og etter jeg har fått dette positive svaret har det gjort en del ting med meg. For det første er det siste jeg ønsker at jeg skal ramle i gamle feller ved å bli for syk psykisk eller fysisk. Det har skjedd før. Mn jeg har jobbet hardt i sommer. Jeg har holdt spiseforstyrrelsen i sjakk og bygd opp kroppen min med god næring og sakte men sikkert gått opp i vekt og fått gode rutiner på måltider. Jeg har også prøvd meg masse på det friske liv ved å deltatt på masse ting som har gidd meg masse gode følelser,mestring og motivasjon. Alt fra masse festivaler, vært med venner,møtt og blitt kjent med masse nye folk,vært mye hjemme i sommerparadiset i mammas hjem i lensvika sammen med familien min. Jeg har trent opp kroppen min. Jeg har festet. Jeg har vært mye i leiligheten,jeg har vært bokstavelig talt manisk i frisørstolen med masse nye farger og hårfrisyrer.  Faktisk så mye at jeg sitter igjen med piggkort går nå. Hehe. Typisk meg.
Sommeren i år har vært den beste siden jeg gikk på videregående. Det har vært masse eksponering. Mn det har bare gjort meg me motivert på bet-behandlingen som venter meg,nettopp fordi at jeg ser at jeg mestrer og klarer det jeg vil og bestemmer meg for. Jeg har gått i elleve år å vært livredd for å kjenne på følelser,så Blakstad blir min livs største kamp. Men jeg gleder meg til å vokse enda mer som person og utvikle meg og bli sterkere. Jeg gleder meg ikke minst til å kunne helt ærlig si med hånden på hjertet si at jeg blir friskere,jeg blir friskere..jeg klarer dette. Jeg kommer til å bli frisk.
Dette er en enorm sjanse og jeg tar den med alt jeg har.
Så ja,jeg er heldig. Mn helt ærlig synes jeg at jeg fortjener dette. Hadde det vært opp til meg ville jeg selvfølgelig gidd denne muligheten til alle som sliter som meg. Alle fortjener å kjenne det håpet jeg kjenner på nå. Og selv om jeg har fått tilbudet,betyr det ikke at ingen andre fra midtnorge kommer til å få samme tilbud. Jeg sier bare ikke gi opp. Ikke slutt å prøve eller kjempe. Det var nesten så vi ikke gadd å prøve å sende henvisningen engang. Mn så skjedde det utrolige..ikke gi dere. Dere kan vinne i lotto der også.
Håper ikke jeg blir misforstått denne gangen og at heller disse ordene kan gi noen der ute litt håp. Norge er et rikt land og det er et hav av muligheter der ute.





Never never ever ever give UP!
Ha en fortsatt fin kveld. Klem til dere alle
~Frida~

19 kommentarer:

  1. Så det at du har fått plass pga en feil(i følge bloggen til en annen.Du vet hvem,Jeg liker heller ikke å bruke navn) stemmer ikke? Hun skrev jo at du fikk plassen fordi det var noen som ikke kunne jobben sin.

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha. Beklager. Men jeg må bare le litt nå. Jeg synes bare det er latterlig morsomt alle historiene hun har levert. Det blir litt komisk oppi det hele. Mn jeg kan med hånden på hjertet bekrefte at det ikke på noe som helst gjorde noe feil på inntaket. Jeg og mine behandlere har lenge jobbet hardt og holdt ting for det meste i sjakk. Så skal den samme men vanskeligere,Mn helbredende behandlingen overtas av vestre viken Blakstad .
      Behandlingen blir tøff. Men jeg skal vinne.
      Og jeg tror alle kan jobben sin der.

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Og hvis det hadde vært tilfelle at det var en feil, så hadde ikke du visst om det pga taushetsplikten.. Igjen, ni fence

      Slett
  3. Høres veldig rart ut fordi vi snakket med en av sjefene av bet-programmet. Jeg stoler heller på psykologen min og sjefen der enn deg angående dette. Uansett, jeg trodde vi var enige om å ikke ha kontakt. Det er det beste for åss begge. Så pils. Slutt å les bloggen min. Det er det beste for deg også tror jeg. Det er tydelig at du bare blir opprørt av det. Jeg vil bare ditt beste når jEg sier det. No fence.

    SvarSlett
  4. Tine, jeg håper for din del at du snart får det behandlingstilbudet du behøver. Jeg har full forståelse for at sjalusi og misunnelse tar overhånd når du opplever at du ikke blir hørt/sett eller får hjelp. Det er en veldig naturlig og menneskelig reaksjon. Men, greia er at når du skriver slike ting om og til Frida, så framstår du som smålig og patetisk. Ethvert oppegående menneske skjønner at leger/psykologer/avdelingsledere på Østmarka ikke har gitt deg innsyn i Fridas journal. De hadde mista jobben på flekken. Frida kunne ha anmeldt hele bøtteballetten og blitt styrtrik på søksmål. Jeg synes du skal holde deg for god for å komme med slike påstander Tine, og heller konsentrere deg om deg og ditt.

    Det er en skam at dere ikke får den hjelpa dere trenger, det er hårreisende at dere må bruke krefter for å kjempe mot et system som ikke funker, det er tragisk at det å få hjelp føles som å vinne i lotto, og det er trist at dere blir satt opp mot hverandre.

    Frida - stå på, lev livet, og lykke til! :)

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg stoler på at personalet ikke gir ut informasjon til hvem som helst. Og jeg tviler hvertfall på at han har gitt det til deg. Nå synes jeg du kan gå ut av bloggen min hvis du ikke kan komme med noe mer konstruktivt.
      Jeg er ikke interessert i å høre noe av det du sier. Jeg er enig med Marit at du bør begynne å bruke tiden din på deg selv og holde deg til ditt og dine egne problemer nå.
      Jeg har bedt deg om unnskyldning. Jeg kan ikke gjøre noe mer for deg tine. Hvis du absolutt har så mye på hjertet synes jeg du heller kan bruke personalet på posten når du ENDELIG har fått viljen din å kommet inn på a4.

      Slett
    2. Javel, så det er Pål Sandvik som gir deg info om andre pasienter?! Jeg får høre med han om det stemmer da, og så håper jeg at du Tine kan stille til et intervju, for dette er heftig journalistmat.

      Slett
    3. Ja. Tenkte på det samme. Jeg tror ikke Pål blir så glad om han leser dette. Og hvis det stemmer blir han enda mindre glad på deg T. Som har avslørt han. Jeg synes det blir for dumt.

      Slett
  6. Jeg unner deg dette Frida :-) det er en grunn til du har fått plass på Blakstad og hva andre mener håper jeg du ikke lar gå inn på deg. Jeg gleder meg til å lese bloggen din om ett år og se hvor langt du har kommet da.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for gode ord kjære deg. Godt å lese. Jeg prøver å høre på de som vil meg godt og som er på mitt lag. Jeg skal la dere følge meg gjennom behandlingen og skrive underveis. Igjen takk

      Slett
  7. Dine og vennen din sine ord : du blir så dårlig av å ha noe med oss å gjøre eller høre meningene våre. Hvorfor i alle dager oppsøker du bloggen min da. Det er bevisst at ingen av dine "fiender" ikke kommenterer nå. Vi vil UNNGÅ flere konflikter. Trodde det var "alt du bad om" også. Du belyser tydelig i bloggen din at vi gjør deg dårligere. Dette er et innlegg som du ikke har noe med. Så jeg skjønner serriøst ikke hvorfor du oppsøker bloggen min begynner å kommentere igjen. Dette blir bare latterlig. Jeg tror at du e e elsker å lage drama. Mn jeg har bedt deg to ganger nå om at du kan slutte å lese og kommentere også. Så hvis du mener at vi plager deg så mye at du blir dårlig. Hvorfor i svarte begynner du på nytt å begynne å diskutere og lage en konflikt. Du sier også at vi skal gå ut av din blogg og late som du ikke eksisterer. Hva vil du da? For det er nettopp det som kommer til å skje demoversjon. Du fikk muligheten til å slutte fred, Mn nei. Så nå vet du hvorfor ingen gidder å kommentere etter deg. Ikke vondt ment. Mn igjen, hvis vi gjør deg syk. Slutt å oppsøk oss du også da. Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  8. Dine og vennen din sine ord : du blir så dårlig av å ha noe med oss å gjøre eller høre meningene våre. Hvorfor i alle dager oppsøker du bloggen min da. Det er bevisst at ingen av dine "fiender" ikke kommenterer nå. Vi vil UNNGÅ flere konflikter. Trodde det var "alt du bad om" også. Du belyser tydelig i bloggen din at vi gjør deg dårligere. Dette er et innlegg som du ikke har noe med. Så jeg skjønner serriøst ikke hvorfor du oppsøker bloggen min begynner å kommentere igjen. Dette blir bare latterlig. Jeg tror at du e e elsker å lage drama. Mn jeg har bedt deg to ganger nå om at du kan slutte å lese og kommentere også. Så hvis du mener at vi plager deg så mye at du blir dårlig. Hvorfor i svarte begynner du på nytt å begynne å diskutere og lage en konflikt. Du sier også at vi skal gå ut av din blogg og late som du ikke eksisterer. Hva vil du da? For det er nettopp det som kommer til å skje demoversjon. Du fikk muligheten til å slutte fred, Mn nei. Så nå vet du hvorfor ingen gidder å kommentere etter deg. Ikke vondt ment. Mn igjen, hvis vi gjør deg syk. Slutt å oppsøk oss du også da. Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  9. Men hvis det hadde vist sega t Frida ikke skulle ha den plassen At en sommervikar har gjort feil hadde det jo vært logisk å tenke at de hadde trukket tilbake tilbudet om plass på Blakstad. Det hadde ikke vært første gang det hadde skjedd for å si det sånn

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja. Det synes jeg og var rart. Jeg satt forresten å hørte på når psykologen min leste vurdering og inntaksbrevet fra bet-sjefene.

      Slett
  10. Unner deg dette av hele mitt hjerte, Frida, du fortjener det virkelig! Du har jobbet beinhardt og stått på som en helt, det er på tide at du får denne muligheten :)

    SvarSlett
  11. Jeg har på nytt snakket med både psykologen og de på Blakstad. De kan bekrefte at tine lyver. Det er utrolig dårlig gjort tine. Fy faen.snakk om ondskap av sjalusi. Du vil få meg til å komme i konflikt med overlege sandvik.

    SvarSlett
  12. Det høres mest riktig ut at du faktisk fikk plassen fordi du fortjente det,og ikke p.g.a en feil. Jeg har selv vært i en situasjon hvor jeg fikk et vedtak(ang hva er ikke så viktig) som det viste seg at jeg ikke skulle ha p.g.a av en behandlingsfeil,og enden på visa ble nettopp det at vedtaket ble trukker tilbake. Så gå med hodet hevet du.Sjalusi er en stygg ting. Lykke til! :)

    SvarSlett

gode ord dør sist