lørdag 29. august 2015

Fall

Jeg har tenkt mye på fremtiden. Jeg har så mye bra foran meg. Livet står for mine føtter. Ja,mye må mestres fremover,Mn jeg prøver å fokusere på gevinsten etterpå. Jeg er så takknemlig for sjansen jeg har fått på Blakstad. Jeg prøver og har prøvd å forberedt meg så mye som mulig i sommer. Samler motivasjon, bygger opp kroppen til normalvekt, nedtrapping av alle medisiner, flytte mer og mer ting fra dpsn til leiligheten. Jeg må nok de§verre flytte igjen rundt nyttår,Mn det er faktisk til en leilighet med enda høyere standard enn jeg har nå. Kan det bli bedre? Som sagt. Jeg er heldig og takknemlig.
hver kveld skriver jeg i dagboka mi et par punkter. I kveld vil jeg dele de med dere.
"Hva har vært bra med dagen i dag"?
- hadde en fin samtale med en sykepleier, har farget håret, mamma var på besøk, snakket med VerdeNS beste thinamarita. Sov lenge. Har kost meg med måltidene i dag. Til og med godteri og brus under nattpatruljen.
"Hva gikk ikke bra i dag "?
- er nokså så sliten etter mye som har foregått den siste tiden. Mye skjer innen mange områder. Både innen økonomi,behandlingen min,medisinendringer, konflikter med venner, mye styr inn og ut fra sykehus, mye følelser og tanker og reaksjoner. Er vanvittig sliten. Prøver å motivere meg selv med hvor heldig jeg er som fortsatt har alle muligheter,Mn fortsatt så mange lidelser. Da hjelper det meg å tenke på alle som har det verre enn meg. De som kanskje skal dø av en dødssykdom. De som mister sine nærmeste. De som har en kropp som ikke fungerer. Så tenker jeg på de som ikke får den hjelpen de fortjener. Alle burde blitt behandlet likt. JA, jeg vet at jeg har ingenting jeg skulle ha sagt, men jeg har vært heldig. Jeg vil si til de som ikke har fått ønsket hjelp fortsetter å kjempe. Det blir verdt det tilslutt. Men jeg er heldig. Og noen er rett og slett bare heldigere enn andre. Jeg trodde jeg hadde brukt opp flaksen min. Mn hver gang det skjer noe som får meg til å ta et skritt videre tenker jeg automatisk at det er et mirakel. Behandlerne mine oppmunter meg med å si at den jobben jeg spesielt har gjort de siste månedene har gidd store resultater som viser at når jeg er en resursser person som bruker resursene mine hver dag fremfor å bruke destruktive,har mye større mulighet til å bli frisk. Jeg tenker at alle er ressurssterke på sin egen måte. Alle har sine sider og noe de mestrer bra. Det erfare at for noen har de ikke blitt kjent med sine egne sider. For andre er det vanskelige å bruke dem. Kanskje noen til og med ønsker å være noe de ikke er. Kontakten min på dpsn sier alltid til meg når jeg er frustrert over at jeg ikke har mestret noe "du har en syk side frida, men du har jo så utrolig mange friske også. Det er bare opp til deg hvilken side du vil være på til enhver tid"
Da er vi inne på valg. Jeg er dødsdårlig på å ta valg. Men jeg har vært dårligere og er blitt mye flinkere. Jeg måtte hele tiden være bevisst på valgene mine. Først da kunne jeg få hjelp til å ta de riktige valgene. Det er alltid opp til meg. Av og til vil jeg ta den enkleste veien ut,mens andre ganger ber jeg om hjelp og gjør bevisste valg som fører meg i riktig retning. Ta gode valg ved å bruke sunne konstruktive verktøy. Dette har tatt lang tid å lære seg og jeg sliter enormt enda. Mn jeg vet at dette er noe jeg skal jobbe med hver dag på Blakstad.  De skal hjelpe meg å finne nye verktøy som jeg kan bære med meg inn i et friskere liv.

" Hva kan jeg gjøre bedre i morgen?
- fortsette...på.... veien..holde.. ut.







Så vil jeg bare skrive noen få ord.
mange skjønner nok hVa detre gjelder. Jeg beklager hvis jeg på noen måte har vært stygg mot noen. Jeg mente ikke å såre noen. Jeg har bedt vedkommende som var en av de om unnskyldning.  Dessverre ble ikke dette motatt. Men til dere andre vil jeg også si unnskyld. Det kommer opp mye følelser i slike konflikter.  Og ja. Jeg er fly forbanna. Men jeg skal prøve å være voksen og har nå bedt om unnskyldning og at jeg beklager oppførselen min. Det er ingen unnskyldning,Mn jeg har mye som foregår i livet mitt akkurat nå. Følelsesreguleringen er ikke helt på topp og hjernen min er sliten. Mn når man står frem med fullt navn når man kommenterer må man vel regne med å få igjen. Hehe. Uansett skal ikke jeg si noe mer om dette enn beklager.

Så vil jeg fortsette på dagbokinnlegget .

-hva er jeg takknemlig for?
* familien min som alltid er der og støtter meg. Elsker dem. Dere e  r utrolige.
*gode venner som er der og gjerne finner på ting.utrolig støtte fra dem. Selv om jeg kunne ønske vi møttes oftere. Sånn er det når vi e spredd rundt omkring på planeten jorda.
- mamma og pappa fortjener et eget punkt her. Jeg kunne ikke hatt bedre og sterkere og mer støttende foreldre.
- jeg er takknemlig for det jeg har fått oppleve i mitt liv. Går ann å gjøre mye gøy selv om man er syk.
- bet-behandlinga jeg skal inn i.
- behandlingsteamet rundt meg. De har vært fantastiske i alle de år.
- for verdens beste tantebarn aurora og Alfred.
- for all støtte-for alle muligheter
-




?7k



1 kommentar:

  1. Er det de fire punktene du bruker i dagboken? Jeg har aldri fått til dagbok men de punktene var fine. Kanskje jeg prøver igjen.
    Stå på - du jobber bra!

    SvarSlett

gode ord dør sist