torsdag 25. august 2016

Midtevalueringsmøte

teknisk sett er jeg over halveis. Men på grunn av at det har vært mye som har skjedd de siste ukene har vi ikke hatt midtevaluering enda. MEN,IMORGEN ER DAGEN. Her i bet er det pasienten selv som leder behandlingsmøte,temamøter og andre møter. Alle har en egen team-koordinator(egen høyre hånd), som hjelper meg med praktiske ting og hjelper meg med å lede møtene. I behandlingsmøte og temamøte er det jeg som bestemmer hva jeg vil ta opp. Da legger jeg frem en problemstilling til teamet og forteller litt kort rundt problemstillingen. Problemstillingen er da ofte utfordringer/hindre i behandlingen. Når jeg er ferdig å formidle problemstillingen min,"stenger jeg veggen",altså overlater ordet til teamet som da skal reflektere rundt problemstillingen min. De kan komme med råd,teorier,veiledning eller bare reflektere rundt problemstillingen. Det er ingenting som blir bestemt eller noe. Møtet er rett og slett mitt møte der jeg kan lufte det jeg har på hjerte og få nye øyner fra proffe bet-personell. Jeg bestemmer selv hva jeg vil ta med meg videre fra møtet. Disse møtene er veldig nyttig. Det er en genial måte å gjøre det på. Jeg tenker ofte hvor viktig det er at pasienten er delaktig i egen behandling. Dessverre er det ofte sånn at andre bestemmer og velger for deg. I bet er det ikke sånn. Det er både bra og utfordrende. Sånn er det vel for folk flest. At man selv har ansvar for eget liv. Trenger man noe må man selv sørge for å be om hjelp og få hjelp. Det er en fin øvingsarena her i bet for at jeg skal kunne komme dit. MEN (!) i morgen er det et litt annet type møte. Midtevaluering er rett og slett et møte der jeg oppsummerer hvordan jeg ser og vurderer min praktisering av program forpliktelse, hvordan jeg jobber med meg selv. Og hva jeg opplever å ha oppnådd så langt. Altså forskjell fra før og nå. Så tar vi opp hvordan jeg kan jobbe videre,hva jeg skal jobbe med. Eventuelle viktige problemstillinger. Så blir det peile en vei videre... Jeg er veldig spent. Jeg er spent på hva teamet sier om utviklingen min,og jeg er serriøst livredd for at de skal si noe sånt som"vi ser at du har jobbet bra,men at du i det siste ikke har kommet noe videre. Vi ser ikke noe grunn til å fortsette"... grøss og gru! Lite sannsynlig,men frykten min forteller meg at det kan skje. Når man har blitt sviktet før, sitter frykten for at det kan skje igjen. Mn jeg håper at møtet går bra, og at vi får avklart en del ting som kanskje gjør at jeg kan komme meg på banen igjen. Kryss fingra💪 ~Frida~

2 kommentarer:

  1. Så fantastisk møteform! Ganske annet enn det meste jeg var vorti i psykiatrien
    Lykke til i morgen! Skjønner frykten fra tidligere erfaringer!
    Du jobber så sykt heftig! Heier på deg!
    -M

    SvarSlett
  2. Hvordan gikk møte? Tenkte på deg... <3

    SvarSlett

gode ord dør sist