tirsdag 25. oktober 2016

Some days..

"some days you just have to make your own sunshine" Vi har alle våre utfordringer. Jeg liker å kalle det utfordringer. Jeg kunne sagt problem. Men problem er et veldig negativ ladet og stigmatiserende ord. Det er interessant det der med ord og hva vi legger i de ulike ordene og hvordan vi er opplært i dagens samfunn hvordan ord er positive kontra negative. Ordet syk og frisk fks. I syk legger man det stikk motsatte enn frisk. Det blir mer som svart/hvitt. OK! nå må jeg dra litt i den røde tråden her... utfordringer ja... vi har alle det. Og det er veldig lett å utsette,unngå eller unnvike utfordringene. VELDIG LETT! Mn lite funksjonelt. Jeg har tenkt en del på hvordan jeg skal forholde meg til noen av utfordringene. Noen ganger trengs det litt tilrettelegging for få gjennomført ting. Noen ganger går det ann å gjøre vanskelige ting mer lystbetont,som å ha høy musikk og danse mens du vasker kopper. Det å gjøre det beste ut av en situasjon er viktig. På disse måtene kan man gjøre et utgangspunktet utfordrende og krevende liv mer meningsfullt. Mye er gjort med hvilken holdning man møter ting med. Det er stor forskjell på å motarbeide og akseptere. Det er lett å grave seg ned smerten, ulempen er at for hver dag som går blir det vanskeligere å reise seg. Ved å akseptere at sånn er det for meg, så slipper man den evige kampen med seg selv,man sparer mye tid og krefter ogda mer kapasitet til positive ting i livet. ~Frida~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist