onsdag 15. desember 2010

En ny kriger. Jeg krysser alt jeg har for deg! heia heia

Jeg har akkurat fått vite at en kjær venninne av meg, har blitt innlagt som følger av sin spiseforstyrrelse.

kjære X
Det er vondt å tenke på at det har gått så langt med deg. Jeg har prøvd så godt jeg kan å hindre deg i å fortsette, men jeg vet godt at det ikke hjelper hva jeg har sagt, fordi spiseforstyrrelsen har hele tiden sagt til deg at jeg ikke snakker sant. Det var vondt å sitte å se deg fremmerst i klasserommet. Stille, men jeg visste hva som spiret og herjet i deg hver dag, og de andre så det på kroppen din. Likevel var du alltid så blid og trivelig. 
De siste dagene nå har du vært maktesløs og sliten. Du prøvde å bli bedre i noen uker, og jeg er kjempe stolt over deg. Men både du og jeg visste at spiseforstyrrelsens mestring er større enn din mestring. 
Du er trygg nå. Jeg slipper å tenke på hvor redd jeg er for deg. Jeg har sittet å sett deg forsvinne og spiseforstyrrelsen bli større i lang tid nå. Nå er du trygg. Nå kan du hvile, de har tatt kontrollen, de har spiseforstyrrelsen, de har deg... Jeg vet at spiseforstyrrelsen kjemper i mot deg akkurat nå, og du vil bare hjem, fordi du er utrygg. Men jeg sier deg min kjære, du er trygg nå. Nå skal du bare fokusere på å spise maten som er din medisin, og hvile. kanskje du gråter litt også? Ja, jeg vet hvor godt det er å gråte, og snart når du blir sterkere, vil du kjenne deg trygg. 
Like før du gikk fra skolen med en sliten, oppgitt og trist kropp og sjel, i går, hvisket du til meg: "jeg vil bli frisk jeg Lea". 


Det er vondt, men det vonde er forårsaket av noe ondt, og da er allting vondt. Men det vil bli bedre. 
Døren til livet er der for deg også:)


Håper av hele mitt hjerte at alt er bra med deg, jeg har tro på deg. DU vil bli frisk!
akkurat som meg..

hilsen Lea






Det vil nok gå bra, jeg er glad for at hun har fått hjelp. Men det er utrolig vondt å se på at en person man er glad i, utvikler den samme smerten og sykdommen som jeg har vært fanget i mange år i.
Får håpe ikke hennes historie, blir like dramatisk og fæl som min.
Får håpe det ikke utvikler seg store troll inni henne og store smertelige smerter.
hun fortjener det ikke. Hun er verdens beste jente.




~Lea~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist