onsdag 22. desember 2010

Julegaver er dyrt...

Ja, jeg vet det er feil. Hvis man har en eller to stykker man skal kjøpe julegaver til, er det ikke noe problem for lommeboka og gavmildheten å slenge ut noen lapper. Butikkene og kjøpesenterene er jo oversvømt av SALG også, så da blir det kanskje ekstra fine og store gaver på begge to. NULL STRESS!

I mitt tilfelle, (og sikkert 90% av alle andre der ute) klarer jeg ikke å la være å titte og snuse på alt mulig slags salg. Jeg kjøper mange billige,men fine ting på salg til alle i familien og noen venner. Når man freser gjennom butikk etter butikk og er sjeleglad for at alt er så billig og tenker " aah, den vil hun/han like, vi tar med den også" eller "så snill jeg er, som kjøper alle disse "brukbare" tingene til han/henne". Man blir helt hypnotisert til slutt, Og når du står der med lommeboka foran kassen, og ser på alle varene, og kjenner at smilet sakte slukkes, vet man at man er ruinert. Jepp, dette skjedde med meg i dag. Jeg fikk som sagt penger av pappa til å kjøpe julegaver i går, men jeg tenkte ikke å bruke alt! Jeg har som både som spiseforstyrret og frisk bruk for penger. Penger er noe jeg aldri har. Det er et enormt problem, for jeg bruker aldri penger på noe annet enn mat. Jeg nøler hver for å kjøpe en tyggis, fordi jeg heller må kjøpe en sjokolade til helga liksom. Det er skikkelig stress med penger når man har bulimi. Det er ingen tvil om!

Men nå er alle julegaver i boks, jeg har handlet mat for hele julen, ryddet og vasket på rommet mitt, så nå kan jula bare komme. Jeg har uansett bestemt meg for å ta en dag i gangen. Mer enn det klarer jeg ikke. Jeg gruer meg såppas til alle kampene mellom anoreksien og bulimien at det holder nesten på renne over bare ved tanken. En ting er sikkert. Jula kommer uansett, og jeg kan like gjerne gjøre det beste ut av det. Da mener jeg at jeg må tilfredstille begge trollene på en måte slik at de ikke plager mer alt for mye, slik at jeg kan nyte julen litt vertfall. Jeg har pønsket ut en liten plan som jeg tenker skal gå greit.
Jeg er klar for jula, så nå venter jeg i spenning!

I morgen er det lille julaften! rart hvor fort tiden har gått egentlig. Den flyr fort nok! litt for fort! den flyr i fra meg, men likevel flykter jeg fra den. Vel, i jula skal jeg bruke tiden.

God jul, alle sammen:)

~Lea~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist