fredag 24. desember 2010

julestress blir gradvis juleglede her i hus, og det gleder meg!

Nå har dagen kommet. Eller teoretisk sett er det vel natten før dagen, men dere skjønner greia. 
Julaften er her, selv om det ikke føles slik. Jeg føler jeg har mer og mer trøbbel med den julestemninga for hvert år jeg blir eldre, men slik er det vel å bli "voksen". Jeg var tidligere veldig bekymret for at jeg skulle sitte her nå uten et snev av julestemning, men det må jeg nok utelukke. Jeg har faktisk litt julestemning, og bra er det. 


Jeg spiste julegrøt sammen med familien. Jeg fant riktignok ikke mandelen plantet i grøtfatet mitt i år, og det er like greit siden jeg egentlig ikke liker marsipangriser. Tidligere var det alltid jeg som overasket fikk tennene på den verdigfulle mandelen, men det har blitt slutt på det nå. Nå er det vel mer tilfeldigheten som planter mandelen i  noens grøtfat, og ikke pappa eller mamma. 
Uansett, det ble overspising i kveld. Bare en, for kjæresten min kom på besøk etterpå. Jeg var helt utkjørt etter en runde, og ble skikkelig dårlig. Det er nok fordi kroppen min holder på å avvende seg disse enorme inntakene med mat siden jeg har endret kostholdet litt i det siste. Kanskje like greit, men jeg lurer likevel på hvordan resten av julen blir?!?
Vi får se, Det var foresten kjempe koslig med kjærestebesøk. Han skal nemlig reise til familien sin på julaften, så vi hadde en liten julaften i dag istede. Vi koste oss med film, prating og mandariner. Så gav vi hverandre julegavene. Han hadde laget en kjempe personlig julegave til meg, pyntet og dekorert veldig vakker på utsiden. Jeg klarer nesten ikke å vente til i morgen for å se hva som befinner seg på innsiden. Kjenner jeg han rett, er det en fantastisk gave. Åh, jeg gleder meg. Jeg har foresten laget en personlig gave til han også. Det er slike gaver som virkelig varmer, og det vet jeg av erfaring.


Lille julaften ble litt trist pga oldemor som ligger for døden, litt vanskelig pga julegrøten, og veldig fantastisk fordi min kjære kom å gav meg kjærlighet, varme og julestemning. 
Så nå kan julaften bare komme, men først trenger jeg litt søvn. 
Det er nesten slik at jeg vurderer å sitte oppe hele natta å kjenne på julestemningen. Gode følelser er ikke så ofte jeg får, og da vil jeg mer enn gjerne kjenne lenge på de. Men jeg er fornøyd, jeg har fått en god følelse hittil, slik som målet var. Håper det blir flere.


Tenkte å prøve å lukke øynene nå, i håp om å sovne. Jeg skal nemlig opp klokken 08.00, liste meg ned i stua og sjekke julestrømpen min, åpne en julegave, og deretter rigge meg godt til i sofaen nede og se julebarnetv og kose meg med julestrømpen. Når de andre står opp tenkte jeg å lage en herlig julefrokost med masse godsaker.  Jeg gleder meg som et barn. Jeg er et barn når det kommer til jula. Jeg elsker jula. Sykdommen skal ikke klare å drepe juletradisjonene mine altså. 
Apropo tradisjoner. Askepott er også noe jeg må få med meg på julaften. Det hører liksom til. 
I morgentidlig blir nok den siste biten av Lea fyllt med julesteming, og da er jeg nok gode gamle Lea igjen til kvelden. 
   
IIIH, Jeg gleder meg, og det gleder meg:) 
Ha en koslig julemorgen i morgen, det skal jeg:D
trykk her for å få julestemning du også
                                               hehe, en sang jeg husker fra barndommen,vess du e trønder!
hvis du ikke fikk julestemning nå, så garanterer jeg deg at du får det hvis du trykker HER!


~Lea~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist