søndag 13. februar 2011

monstersykdommen tok permisjon og dro til h******t en tur i går...

Ja, du leste riktig.
Kan du se noen monstersykdom på noen av disse bildene?
Ingen monstersykdom her, bare 1 stk galeFrida

ingen monstersykdom her heller, bare en glad Frida

heller ingen her, bare trygghet, litt galhet, litt linselus og kjærlighet.

Etter en lang formiddag med alle mulige monstertanker, trodde jeg virkelig at Frida ville være fanget bak lås og slå av monstermurer, når min kjære kom på besøk. 
Hun var kanskje det i starten, men så begynte Friske-Frida sakte men sikkert å lure seg fram.

Jeg og kjæresten min hadde en veldig spesiell og viktig samtale i går kveld. Vi snakket om hvordan ting var nå, hvordan sykdommen påvirket han, hvor sterk sykdommen er nå, litt om ambivalensen og utfordringene mine, og om den tida som kommer nå. Innleggelse, sykdom, håp og motivasjon. 
Vi snakket om at det er nå vi alle(inkludert meg) må være sterke fremover. Monstersykdommen gjør alt for at   den skal få fortsette å bo i kroppen min, og det er derfor jeg sliter sånn for tida. Den overbeviser meg mer med løgnene sine mer enn noen gang, men samtidig har motivasjonen min til å bli frisk, aldri vært så sterk heller. Det er en voldsom krig som foregår i meg for tida, og det påvirker selvfølgelig min kjære og de rundt meg. For meg(frida) er det vondere å se på hva sykdommen gjør med de, enn hva den gjør med meg, fordi jeg kan ikke gjøre noe med det nå(uten hjelp), og det kan heller ikke det... HÅPLØSHET OG OPPGITT!

Derfor var det et mirakel at Frida kom frem i går kveld, og fikk en veldig spesiell og viktig kveld sammen med kjæresten sin... Vi trengte det, og vi ble sterkere, for det er nå det gjelder å være sterk og fokusere på alt som er friskt. Selv om det er lite, er det noe. 
Takk for en utrolig kveld i går, kjære<3 
Du fikk Jenta di for deg selv i går. Ingen monstersykdom!


~Frida~

9 kommentarer:

  1. Så bra at du fikk tatt den samtalen med kjæresten din :) Håper at dere klarer å legge opp en struktur som er til det beste for deg,og at han støtter deg fullt og helt.
    Godt å lese at Friske-Frida klarer å komme seg fram og bestemme,for jeg vet hvor jævlig det er med den ambivalensen som river og sliter i en.

    SvarSlett
  2. hei Laila:)
    Ja, den samtalen gjorde virkelig godt for oss begge.
    Sykdommen hindrer hele tiden meg i å få ordentlig kontakt med meg selv, og det er frustrerende både for meg selv og de rundt meg.
    Det er veldig tøft for kjæresten min å hele tiden gi og gi, men aldri få noe tilbake, slik som det er nå. Så slike kvelder som i går, gjør underverker:)

    Ja, huff. Det tror jeg nok du gjør.

    SvarSlett
  3. åååh! Så herlig Frida!
    blir virkelig varm og glad inni meg når jeg leser om en goood dag <3

    Husk at trollet er som en bie - jo nærmere døden den er, jo mer desperat og farlig blir den!

    <3

    SvarSlett
  4. happyhappy, leste egentlig innlegget tidligere, men ante ikke hvordan jeg skulle skrive noe som kunne gjøre bedre enn dagen som allerede var. likevel da, så kjenner jeg at jeg blir stolt på en eller annen måte. sikkert litt rart, men du har så mye bra i deg Frida, og den samtalen tror jeg gjorde enormt mye godt framover. det er så viktig å kunne snakke sammen om det som betyr noe, og komme sterkere ut av det med kjennskap til hvordan ting faktisk er. du klarer så mye at jeg aner ikke hvor du har all styrken fra, men noe sier meg at det ligger i deg. og du bruker styrken til å vise verden at du er verdt å leve, på bedre måter enn tidligere og på styrken du har. ble for real glad når jeg leste innlegget, og etter min mening er du på GOD vei når du selv klarer å snu om tankene til å bli positive :)
    Friske- Frida er på vei til toppen, det tror jeg! <3

    SvarSlett
  5. Siv helene: takk for det vennen<3 hvordan går det med deg da?

    SvarSlett
  6. Anonym/vamp..
    Jeg visste det var deg, vampen:)
    jeg så jeg fikk mail av deg, svarer på den senere.

    Akkurat! du har skjønt det..
    Jeg savner vamp-sitater altså<3
    tenker på deg<3

    SvarSlett
  7. Marie:
    Happy happy :D
    ja, du aner ikke hvor god og viktig den samtalen var. + At vi fikk liksom være sammen igjen, bare jeg og han.. det var så utrolig godt å bare være. Sykdommen KLARTE jeg og legge til side.
    Du aner ikke hvor GLAD og Lettet min kjære ble av gårsdagen. Huff, det er vanskelig for han for tida, det er vondt å aldri kunne få kontakt med kjæresten sin, og han vil hjelpe, men det går liksom ikke. Men kvelden i går, gav oss en stor dose med "KILL THE MONSTER"- motivasjon.

    Du er enormt god til å formulere setninger, jeg blir litt.. stolt! heeh..
    Styrken min kommer fra:
    hvor sint jeg er på spiseforstyrrelsen fordi hva den har gjort/gjør med meg/mine kjære. Og alle drømmene og håpene offc.

    Takk søte marie...

    SvarSlett

gode ord dør sist