onsdag 4. mai 2011

Jeg bestemmer!

Jeg trosser... Jeg trosser.... Jeg prøver å trosse, faller, samler motivasjon, trosser igjen, faller, trosser...

Slik har dagen min vært idag. Jeg bestemte meg for å prøve å trosse treningstvangen idag. For å se hvordan det påvirker veiingen i morgen. Det har gått ganske greit, men nå kjenner jeg virkelig at angsten sniker seg innpå. Jeg dras mellom anorektiske tanker og angst og friske motivasjonstanker hele tiden. Jeg prøver å tenke fremover, og at for hver gang jeg klarer å trosse er jeg ett skrittt nærmere friheten. Jeg prøver å tenke på at min jobb er å trosse og stå imot anoreksien, og at jeg igjengjeld vil komme meg nærmere målet.
Jeg er så utrolig spent på hva vekten vil vise i morgen. Hvis jeg har gått opp, vil Frida kjenne at alle følelsene og trossingen har vært verdt det. Har jeg gått ned, må jeg gjøre en større innsats og trosse enda mer. Jeg er så utrolig urolig og redd akkurat nå.
Jeg snakket med mamma isted. Hun var på bursdagsselskap til søskenbarnet mitt. Jeg kjente lengselen etter å leve med en gang. Jeg vet hva jeg må gjøre, men det er så uhyre vanskelig å stå i alle følelsene. Anoreksien er så forbanna sterk hele tiden. Jeg blir så sint. Det er så urettferdig at jeg må ha det sånn som jeg har det.

Jeg vet hva jeg må gjøre. Jeg må beholde maten, hvile og se framover. Jeg må bestemme meg. Jeg må samle motivasjon til å ta et valg. Et valg om å velge livet. Slutte å motarbeide behandlingen og utsette vektoppgangen. Jeg vet jeg må opp i vekt for å bli frisk, Og jeg ønsker ikke å ha det slik som nå.
Tiden går. Livet går videre. Jeg sitter her.

Jeg prøver å tenke at anoreksien er en sykdom. En sykdom! Jeg er ikke er sykdom. Jeg er Frida og det er jeg som skal bestemme. Det er jeg som skal være sjefen og ta valg. Det er jeg som skal leve livet mitt.
Jeg har så mye å bli frisk for. Jeg har så mange drømmer og planer. Jeg har alt jeg trenger for å leve det beste livet man kan få. Og det beste av alt. Jeg har en kjæreste som elsker meg av hele sitt hjerte som jeg skal dele livet med.

JEG ER FRIDA! JEG BESTEMMER!
~Frida~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist