onsdag 8. februar 2012

dagen i dag

Dette har vært en bra dag føler jeg. Alle måltider fullført, alle følelser taklet bra, flere bekreftelser på at det går riktig vei, og at jeg er stekere nå, masse besøk + at jeg får ut å gå to turer på 15 min pr dag.

Dagen begynte som  vanlig. våknet i femtida, løper til vaktrommet og peker på baderomsdøren foran halvdøsige nattevakter, som daffer til meg å låser opp så jeg får tisset. Jeg drikker så enormt mye for tida i håp om at magen skal samarbeide med meg, uten resultat dessverre. så får jeg vanligvis ikke sove etterpå, så jeg tok frem skoleboken min, og leste litt. Men så sovnet jeg etterhvert.
Ble vekt litt før åtte som vanlig. Frokost inntatt uten problemer, 60 runder rundt sengen etter oppfølging, deretter en times søvn, før jeg fikk besøk av Lars. Jeg er som en zombie om morgenen, så det var ikke mye selskap i meg i dag. Men det var det eneste tidspunktet det passet denne uken, så da benytter vi sjansen. Det endte med at vi begge sovnet i senga mi. Men det er jo lenge siden vi har gjort. sovet sammen. Og det var godt.
Så spiste jeg lunsj, og etterpå hadde jeg samtale med behandleren min. Vi ble enige om at jeg skulle få fortsette å være ute på fellesstuen på åpen avdeling med følge av personalet, og så fikk jeg vite at et par gåturer på 15 minutt ikke kunne skade, selv om ikke blodprøvene er helt fine. Så Det var godt. Nå får jeg ut i frisk luft igjen. Den første turen var HERLIG. sola skinte, og lufta var frisk og god. det var også godt å gå litt andre plasser enn rundt sengen min. Normalisering.com
litt senere kom mamma på besøk. Det var kjempegodt å få litt mammakos og stryking igjen. I tillegg hadde hun kjøpt inn litt nødvendigheter som jeg trengte. Godt å få det i boks.
Vi snakket litt om normale ting. Jeg snakker generelt mer om normale ting. Jeg fokuserer mer på normale ting, så i dag satt vi å så på mulige hårfrisyrer jeg skal ha. Håret mitt trenger en hårklipp, og jeg må prøve å unne meg noe. Jeg er ikke blakk, og det kan jo hjelpe litt ekstra å få en runde til frisøren.
Etter besøket sovnet jeg igjen. Så var det nytt måltid som gikk veldig greit. Det føles mer normalt å spise nå føles jeg. Jeg sitter ikke anspent og har panikk lenger. Jeg bare spiser. Enkelt og greit.
Så var det en kveldstur igjen, og det var like herlig som jeg håpte på. Etter det tok jeg frem skolebøker og begynte på et kapittel i helsefremmende arbeidsboka og et kapittel som handler om hvorfor vi trenger energi og næringsstoffer. Jeg kan jo mesteparten fra før, men det var ganske greit å gå gjennom. Jeg lærte mye jeg ikke visste om + at det er jo egentlig veldig bra for meg å lese om slike ting akkurat nå. Det hjelper liskom på de friske tankene når jeg leser det fra skolebøkene hva som er sant og reelt angående mat og energi.

Så kom jeg utfor en liten ting som kunne blitt katastrofe. Jeg var nemlig tom for det jeg skulle spise til kveldsmat, og jeg klarer ikke å gjøre endringer på så kort varsel og uten å forberede meg. Heldigvis og flaks for meg hadde min kjære både bil og tid til å kjøre til butikken og kjøpe det jeg trengte.
Nå har jeg det i boks vertfall. Takk Lars.

Kveldsmaten gikk overaskende bra. Vi satt å såg på 4-stjernes middag, så jeg lo og spiste om hverandre. Det er nytt for å si det sånn.

Jo dette har vært en bra dag. Håper bare at morgendagen går like greit. Det er jo en utfordrenede dag i morgen. veiedag! Men jeg føler at jeg sammarbeider mer, og at de tar mer hensyn til følelsene mine også. Jeg mener at en så rask vektoppgang jeg har hatt de to siste ukene bare gir meg mye angst og forsterker følelsen av at jeg bare vil slanke meg igjen, og tanker om at man legger på seg av å spise.
Hvis jeg har gått opp like mye i morgen, håper jeg at vi kan finne en måte hvor jeg får en litt mer stabil vektoppgang, slik at det er lettere å stå i det å akseptere at kroppen forandrer seg. Jeg trenger å føle meg trygg på det. sånn er det nå.

Hvordan har deres dag vært? Noen haircuttips? Jeg har skuldrelangt hår btw
~Frida~

6 kommentarer:

  1. høres ut som du ikke har hatt en så værst dag da, Frida <3
    det gleder meg å lese!

    SvarSlett
  2. Titter bare innom deg igjen... Fint med dager som smiler litt til deg:) Hvor ting kanskje går bedre enn forventet og du mestrer dagen på en god måte. slike dager gjør deg bedre rustet til å møte neste dag med mot og styrke.! Det går fremover Frida, selvom du kanskje ikke ser det så godt selv. Kontrollen er vanskelige å gi slipp på det vet jeg, men prøv litt etter litt. Hva skjer hvis du gir litt faen et lite minutt..? Unnskyld uttrykke... det gjorde jeg og det var så befriende.. Snart gjør du det også, gi litt faen for å få følelsen av å være fri. Det er bare så vanvittig deilig, ta det den dagen du er klar og i ditt tempo. Lov meg det, deal?
    Innmari snill og god gutt du har,heldig du<3 det ordner seg for søte jenter vettu...
    Ang frisør, hvorfor ikke bare sette seg i stolen hos en god frisør og la dem komme med tips til klipp.? Er det noe en frisør kan så er det jo nettopp hår og en forandring kan jo fryde! Ikke sant? Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk kjære trofaste caroline <3
      Jeg lover.

      Kanskje jeg skal gjøre det ja. :)

      Slett
  3. Oii, ble litt lang link, men!
    Vil anbefale noe som denne hårklippen til deg :)
    Det er en moderne og spennende sveis, i tillegg til at den kommer til å passe ansiktsformen din.
    I og med at du er syk og litt avmagret i ansiktet vil denne frisyren gjøre at ansiktet ser fyldigere ut, og du får samtidig litt lengde som du kan variere ved å rette, bølge, osv. Er frisørlærling, så måtte bare svare når det kom ett spørsmål angående dette, hehe! :D Lykke til, håper uansett du finner noe du liker og trives med, enten det er noe lignende denne eller ikke :)


    http://www.google.no/imgres?q=short+haircut&start=145&um=1&hl=no&sa=N&biw=1280&bih=709&tbm=isch&tbnid=jfE_7m0fjVdTVM:&imgrefurl=http://www.haircutshairstyles.com/2010_hairstyles_trends_for_women-78.html&docid=qRJ1Ogqqp2Rw5M&imgurl=http://www.haircutshairstyles.com/pictures/pixie2010hairstyles1.jpg&w=260&h=333&ei=2PgyT4hihfThBLDwuOIE&zoom=1&iact=rc&dur=379&sig=107114282420170074793&page=6&tbnh=156&tbnw=129&ndsp=29&ved=1t:429,r:1,s:145&tx=89&ty=87

    SvarSlett
    Svar
    1. oi, tusen takk. Den var råtøff. Må snakke litt med kjæresten min om den da, han er fast bestemt på at håret mitt skal være langt. hehe. takk igjen.

      Slett

gode ord dør sist