fredag 16. mars 2012

smerteflykt

Det gjør så vondt inni meg. i natt klarte jeg ikke å la være. jeg måtte få ut smerten. jeg prøvde å identifisere smerten først, men da ble det bare enda verre. smerten er lengsel etter å mestre, lengsel etter liv, lengsel etter styrke, ambivalens, angst og motløshet. jeg føler meg mislykket og håpløs.

så i natt gjorde jeg noe som jeg ikke har gjort på lenge. barberbladet tok bort smerten min for en stund. jeg angrer sånn. så fine som armene mine har blitt nå. jeg føler jeg ødela en bit av meg selv, som gav etter i natt. så det ble noen timer på legevakten, med sying og diverse. nå er jeg like hel igjen.

ellers nærmer det seg helg, og det er godt. ikke så mange folk å forholde seg til. da blir det litt lettere å prøve å spise også. men det er helt utrolig hvor mye støtte det er fra mine medpasienter også. De er helt utrolige. det er så godt å se hvor flinke de er til å ta kontroll over sykdommen. i dag hadde vi ukesevaluering hvor vi går gjennom uken, mål for helga og neste uke osv. Det er en tøff kamp for oss alle, men jeg har aldri sett en sånn stå- på-vilje som hos disse jentene. jeg prøver å si til meg selv at om noen måneder sitter jeg også slik.

jeg håper det.. jeg skal det..
~Frida~

5 kommentarer:

  1. Frida, nei nei nei!
    Du skriver at du vil så gjerne bli frisk, så hvorfor kan du ikke bare bli det?? Ååh jeg skulle ønske det var noe alle vi blogglesere kunne gjøre! Får så vondt inni meg:-(

    SvarSlett
  2. Kjære Frida ;)

    Det er så Vondt å lese hvordan Du har det..
    Håper Virkelig dagene dine kan bli bedre enn de er for deg nå.
    Men husk at Du er så sterk FRiDA !!! :)
    Dette klarer du !!
    Jeg Heier på deg i Kampen din om å Vinne FriHeten og Livet :)

    SvarSlett
  3. Der og da vil man gjøre absolutt ALT,når den indre smerten er som verst,men som du sier så angrer man seg etterpå.Da har man lært på det.På sikt hjelper det ikke en millimeter.
    Det er den anorektiske delen av deg som gjør at du føler deg mislykket og håpløs,fordi du trosser de destruktive tankene ifh.til spising og mat generelt.Og det er også å utfordre anoreksien som gjør at du får mye angst,for da kan du ikke sulte bort den og vanskelige følelser lengre.Etter hvert vil du få flere verktøy å bruke for å få en frisk kontroll,selv om du ikke ser det nå.Det blir viktig for deg i tiden framover å se at medpasientene dine jobber så bra,men det viktigste er å holde fokus på deg selv og den jobben du skal gjøre framover.Det er tross alt ditt liv det handler om.Du skal ikke bli frisk for alle andre,men for deg selv.Hvis du har fokus på å bli frisk for familien,kjæresten,venner mm.kommer du ikke i mål.

    Hva er målene dine for neste uke?
    Hadde vært greit om vi som skriver kommentarer kunne fått tilbakemeldinger fra deg Frida.
    Jeg kommer til å kjempe med deg,men kan iblandt komme med div.utsagn som kan oppfattes som provoserende.Det er kun for at det sannsynligvis skal bli en tankevekker.

    Tenker på deg<3
    Klem:)

    SvarSlett
  4. Hold ut og svøm, holdt ut og svøm. Let etter de lyspunktene du kan finne, alle lyspunkter. Små som de kanskje er- hyggelige ord, smil, farger, bilder, lys, sol, tanker, klær, hva som helst. Finn alt <3

    Det VIL bli bedre, det er jeg 98 % sikker på. Egentlig er jeg helt sikker. Holdt ut.

    SvarSlett
  5. Fant tilbake til et innlegg du skrev i ?mars2011?
    http://www.recoveryourlife.com/index.php?categoryid=148

    Butterfly project.

    Tenker på deg Frida. <3

    SvarSlett

gode ord dør sist